Jaguar I-Pace – alternatywa dla Tesli
Podczas gdy Elon Musk zajęty jest odbieraniem krytyki ze wszystkich stron świata, ponieważ jego obietnica masowej produkcji modelu 3 rozpada się. Na rynku pojawiają się coraz ciekawsze modele aut elektrycznych.
Zarówno Audi jak i Jaguar pokazali swoje auta w 100 % elektryczne, E-TRON-a oraz I-PACE, które na pierwszy rzut oka są na obecną chwile znacznie lepszą alternatywą od Tesli.
Jaguar miał na celu wyprodukowanie auta, które będzie godnym konkurentem Tesli. Końcowy efekt wyszedł taki, że poprzeczka zostało mocno podniesiona. Sportowy design, luksusowe wnętrze, ekscytujące przyspieszenie – robią wrażenie. Do tego, wszystko wykonane z dużo większą precyzją i po prostu wygląda lepiej niż w modelach produkowanych przez Tesle, która składa swoje auta w namiotach.
I-Pace to jak dla nas najlepszy elektryczny samochód na rynku, który wyprzedził Tesle zarówno pod względem wyglądu jak i technologi.
Tak wygląda porównanie Jaguara I-PACE do Tesli czyli Modelu X
Jaguar I-Pace | Tesla Model X | |
Długość/szerokość/wysokość | 4680/1890/1560 | 5037/1968/1741 |
Moc maksymalna (KM) | 400 | 422 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 700 | 660 |
Pojemność akumulatora (kWh) | 90 | 90 |
Napęd | 4×4 | 4×4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | ok. 4,0 | 5,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | b.d. | 250 |
Zasięg (km) | ponad 500 | 489 |
Ceny od (euro) | 80 000 | 113 300 |
Jaguar wyposażony jest w twa dotykowe ekrany. Wysokiej jakości elementy są dobrze ze sobą spasowane. Duży bagażnik z tyłu i trochę mniejszy z przodu. W środku mimo swoich rozmiarów także jest sporo miejsca. Pasażerowie będący z tyłu mają sporo miejsca podczas podróży.
Napędzana przez dwa silniki, które łącznie dostarczają 400 KM
ŁADOWANIE
Jaguar został wyposażony w 1 fazową ładowarkę o mocy 7,4 kW ładującą z prędkością 35 km na godzinę, oraz wsparcie dla Ładowania DC o mocy 100kW, dzięki czemu jesteśmy w stanie naładować do pełna 90 kWh baterie w 40 minut.
Tesla dysponuje różnymi ładowarkami. Można ją naładować Superchargerem, których w Polsce jest 3 sztuki. Ewentualnie dzięki przejściówce możemy podłączyć ją pod CHAdeMO, które naładuje nam auto mocą 50kW czyli ok. 80 minut.
Jaguar I-Pace – alternatywa dla Tesli
Podsumowując: Model X jest autem większym i na chwile obecną przy dzisiejszej infrastrukturze, dysponuje lepszymi typami ładowania. Jednak niezaprzeczalnym i bardzo ważnym aspektem jest to, że obecnie w Polsce nie ma serwisów Tesli. Najbliższy jest w Berlinie i w przypadku awarii właśnie tam trzeba wywozić auto. Natomiast Jaguar jest na rynku od 1922 roku. Przez ten czas zdobył większą wiedzę o budowie aut niż Tesla, która na rynku jest od 2003 roku. Kupując takie auto możemy być pewni, że cena auta jest adekwatna do jej jakości, a w przypadku awarii w Polsce jest mnóstwo serwisów gdzie można oddać auto.
Nie twierdzę że Tesla jest zła, ale uważam, że jest przereklamowana. Cena nieadekwatna do jakości jaką dostajemy. I ciągłe wizyty w serwisie skłaniają do myślenia. Przyczyną jest napewno to, że Tesla dopiero uczy się robić samochody niestety kosztem swoich klientów.