• Współpraca
  • Ogłoszenia
No Result
View All Result
piątek, 23 maja, 2025
Elektryczna Rewolucja
  • News
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    Toyota będzie produkować auta elektryczne

    Toyota zmienia zdanie …będzie produkować auta elektryczne

    Pożar tesli

    Tesla zapaliła się podczas ładowania – Pożar Tesli

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    carsharing innogy

    Carsharing Innogy – 500 elektrycznych BMW I3

    Trending Tags

    • News
  • Auta Elektryczne
  • Informacje
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Elektryczny Volkswagen e-golf

    Elektryczny Volkswagen e-golf wrażenia z jazdy – opinia, porównanie

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Elektryczny Fiat 500e - Import z USA ile można zarobić ?

    Elektryczny Fiat 500e – Import z USA ile można zarobić ?

    Dopłaty do samochodów elektryczny dla aut do 125 tys zł

    Dopłaty do samochodów elektrycznych dla aut do 125 tys zł

    Tesla umożliwia ładowane Tesli Model 3 na CHAdeMO

    Ładowanie Tesli Model 3 na CHAdeMO jest już możliwe

    Trending Tags

    • Dane techniczne
      elektryczny mercedes b

      Elektryczny Mercedes B Klasa w środku – Specyfikacja

      Volvo Polestar 2

      Volvo Polestar podaje pierwsze dane swojego „konkurenta Modelu 3”

      smart fortwo EQ cabrio

      Smart Fortwo EQ Cabrio – elektryczny kabriolet

      Audi e-tron specyfikacja

      Audi e-tron specyfikacja

      Toyota RAV4 EV elektryczna

      Toyota RAV4 EV elektryczna – zasięg, ładowanie

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Trending Tags

      • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia
    Elektryczna Rewolucja

    Import używanych samochodów elektrycznych. Czy jesteśmy na to skazani ?

    Elektryczna Rewolucja by Elektryczna Rewolucja
    12 lipca, 2018
    in Auta Elektryczne, Porady
    0

    Import używanych samochodów elektrycznych. Czy jesteśmy na to skazani ?

    Nowe samochody elektryczne są na dzień dzisiejszy dużo droższe od ich konwencjonalnych odpowiedników. Pomimo oszczędności na paliwie i eksploatacji nie ma się co czarować, że przy obecnym braku wsparcia ze strony Państwa (jak to się dzieje w zamożniejszych krajach), przy zakupie nie uzyskamy efektu ekonomicznego przechylającego szalę na korzyść tych pierwszych.

    Nie ma co ukrywać, że Polska jest krajem rozwijającym się (według złośliwych na zawsze takim pozostanie 🙂 ). Czynnik ekonomiczny jest najczęściej tym, który ma ogromny wpływ na decyzję o zakupie danej marki, modelu i rodzaju napędu.

    Poprzedni wpis

    PKP stawia ładowarki do samochodów elektrycznych przy dworcach

    Przejście na energię odnawialną: Wyzwanie dla rządu

    6 kwietnia, 2024

    Wygodne i Komfortowe auto elektryczne – Zwyciężył Volkswagen e-GOLF

    3 stycznia, 2020

    Oczywiście wnikliwa analiza powinna obejmować tzw. całkowity koszt użytkowania, na który składa się utrata wartości podczas tegoż okresu, koszty eksploatacji czyli paliwa, ubezpieczenia itp.

    import używanych aut z innych krajów

    O tyle o ile koszty eksploatacji, a konkretnie paliwa i serwisu będą w przypadku elektrycznego auta dużo niższe, to już utrata wartości pozostawia na dzień dzisiejszy wiele do życzenia. Szczególnie nieciekawie prezentują się w tym przypadku auta nowe, a konkretniej pierwsze 2-3 lata ich użytkowania.

    Aby nie toczyć naszych rozważań w całkowitej próżni weźmy tu sobie na tapetę najpopularniejsze auto elektryczne na świecie czyli Nissan Leaf.

    Nowy Nissan Leaf w średniej  wersji wyposażenia kosztuje ok. 160.000 zł podczas gdy egzemplarz z 2015 roku (czyli auto 3 letnie właśnie w podobnej wersji), to wydatek rzędu 70.000 zł.

    Oczywiście można znaleźć i tańsze egzemplarze używane. Aby nasze porównanie było  miarodajne bierzemy pod uwagę auto bezwypadkowe z rozsądnym przebiegiem czyli ok 50.000 km. Utrata wartości 90.000 zł rozłożona na 36 miesięcy (3 lata) daje nam koszt ok 2.500zł miesięcznie. Szybko licząc nawet jeśli nasze przebiegi będą oscylowały w okolicach 20.000 km miesięcznie i oszczędzimy dzięki temu ok 800 zł miesięcznie na paliwie, to nie ma się co oszukiwać, że czynnik ekonomiczny w tym przypadku raczej nie zaważy w przekonaniu nas na TAK dla elektryka.

    Oczywiście zaznaczam, że w tym artykule skupiamy się głównie na cyferkach i ekonomii. Pomijając jakże ważny czynnik ekologiczny i równie ważny, czynnik przyjemności z użytkowania takiego auta. Nikogo kto miał z nim styczność przekonywać nie trzeba.

    Pamiętać również należy, że auto z roku 2015, będzie miało zasięg ok. 130 km zaś 2018  ok 240 km.

    To jest między innymi jeden z podstawowych czynników, dla których auta elektryczne – szczególnie te, które są pionierami na tym dynamicznie rozwijającym się ostatnio rynku, tracą w pierwszych latach więcej na swojej wartości niż ich spalinowe odpowiedniki.

    Zobacz także: Firma Innogy buduje w Warszawie stacje dla aut elektrycznych.

    Jak wcześniej wspomnieliśmy w wielu krajach stosowane są dopłaty przy zakupie nowych elektryków, aby zmniejszyć bądź wręcz zniwelować tą różnicę i przechylić szalę na korzyść samochodu elektrycznego. To właśnie jest czynnik, który naszym zdaniem może skłaniać nas do odpowiedzi twierdzącej na tezę zawartą w tytułowym pytaniu.

    Wracając więc do cyferek, wezwijmy do tablicy ponownie model z roku 2015.

    Ponieważ ilość sprzedawanych w tamtym okresie aut nowych tego modelu w Polsce była bliska zeru, przywołamy przykład z rynku amerykańskiego gdzie auto to kosztowało ok. 32.000$, co po dodaniu cła i VATu da nam ceną zbliżoną do ceny naszego LEAFA w Polsce.

    Trzy letni Nissan Leaf w nadmienionej wersji SV jest wart ok 12.000 $ . Jak pokazuje powyższy przykład auto traci na wartości ok 20.000 $ i jest warte zaledwie niemalże 1/3 wartości początkowej. Należy jednak pamiętać, że w USA przy zakupie nowego auta klient otrzymuje tzw. TAX credit czyli ulgę, która pozwala mu zaoszczędzić minimum 7.500 $, a w niektórych stanach nawet 10.000 $.

    To diametralnie zmienia nam naszą kalkulację utraty wartości zbliżając ją do auta spalinowego, a nawet w niektórych przypadkach zmniejszając.

    Wracając więc do naszego lokalnego rynku jeśli postaramy się przenieść powyższy przykład analogicznie do Polski, to oczywiste jest, że w przypadku braku jakichkolwiek dopłat czy ulg systemowych kupując nowy samochód elektryczny musimy przeboleć wyższą utratę wartości.

    Z czysto ekonomicznych względów warto jest natomiast rozważyć zakup auta używanego z rynków gdzie ich zakup był wspierany przez państwo.

    Nie możemy w tej analizie pominąć oczywiście innych Państw europejskich, na których też odnajdziemy wiele ciekawych ofert aut używanych. Jednak na potrzeby tego artykułu łatwiej nam było pokazać cyfry z rynku amerykańskiego, gdyż jest on większy(przynajmniej w przedstawionym okresie). Jest też bardziej przejrzysty i zrównoważony jeśli chodzi o ceny i ilość sprzedawanych aut szczególnie z drugiej ręki.

    W europie poszczególne Państwa od niedawna zaczęły uruchamiać programy wspierające i promujące zakup samochodów elektrycznych więc więcej na ten temat zapewne w najbliższych latach. Na ten moment np. w przytoczonym przez nas przykładzie Nissana Leaf-a większość egzemplarzy była sprzedawana z leasingiem / dzierżawą baterii tak, aby obniżyć koszt tzw. wejścia, czyli różnicę między zakupem auta elektrycznego, a spalinowego. Podobną politykę na jeszcze większą skalę stosował również  Renault w bardzo popularnym elektrycznym ZOE. Dlatego po odfiltrowaniu tego typu ofert ceny są niestety mniej atrakcyjne.

    Podsumowując

    Wszystkim, którzy chcą cieszyć się autem elektrycznym już dziś bez wyjmowania z portfela kwot grubo powyżej 100.000 zł pozostaje zakup aut importowanych z rynków, na których były one dofinansowane. Największą utratę wartości w tych przypadkach przyjął na siebie jego pierwszy właściciel.

    Biorąc pod uwagę fakt, że poza sprawdzeniem aktualnego ubytku sprawności (pojemności) baterii, praktycznie niewiele tam się może zepsuć. To jest to alternatywa warta rozważenia.

    Zostaw ocenę

    Podziel się:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Like this:

    Like Loading...

    Podobne

    Previous Post

    Nowe Renault ZOE w 2019 roku

    Next Post

    Jaguar I-Pace – alternatywa dla Tesli  

    Next Post
    Jaguar I-Pace - alternatywa dla Tesli  

    Jaguar I-Pace - alternatywa dla Tesli  

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Subskrybuj Newsletter aby być na bieżąco!

    Polecane

    PKP stawia ładowarki do samochodów elektrycznych przy dworcach

    Przejście na energię odnawialną: Wyzwanie dla rządu

    6 kwietnia, 2024
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    3 stycznia, 2020

    Wygodne i Komfortowe auto elektryczne – Zwyciężył Volkswagen e-GOLF

    3 stycznia, 2020
    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    25 listopada, 2019
    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    26 września, 2019

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Sklep – Ładowarki do Aut Elektrycznych

    ładowarki do samochodów elektrycznych

    Popularne

    • Audi E-TRON (2018) - Specyfikacja, Cena, Zasięg

      Audi E-TRON (2018) – Specyfikacja, Cena, Zasięg

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • 5 najlepszych samochodów elektrycznych – tanie auta elektryczne

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Kupujemy używanego Nissana Leaf – Na co zwrócić uwagę

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • BMW I3 zasięg, ładowanie – specyfikacja

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Samochody elektryczne na 2019 rok

      0 shares
      Share 0 Tweet 0

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    Facebook Instagram

    O NAS

    Od wielu lat fascynuje nas ewolucja w dziedzinie elektryfikacji transportu oraz odnawialne źródła energii. Znacząco wpływające na poprawę naszego szeroko rozumianego ekosystemu oraz jakości życia szczególnie w większych miastach. Obecnie ewolucja ta nabiera tempa godnego rewolucji dokonującej się na naszych oczach, którą staramy się aktywnie wspierać. Zaangażuj się i bądź liderem tych ekscytujących zmian oraz częścią naszej społeczności.
    Naszym marzeniem są miasta gdzie autobusy, samochody, motocykle i skutery są w 100 % elektryczne dzięki czemu nie wydzielają szkodliwych zanieczyszczeń i drastycznie zmniejszają hałas związany z ruchem miejskim.

    Facebook

    Facebook

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    No Result
    View All Result
    • News
    • Auta Elektryczne
    • Informacje
    • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia

    © 2018 Elektryczna Rewolucja

     

    Loading Comments...
     

      %d