BMW I3 zasięg, ładowanie wersje wyposażenia – specyfikacja
BEV I REX
BMW to jedno z lepiej sprzedawanych aut elektrycznych. Nietuzinkowy wygląd sprawia, że auto wyróżnia się na ulicy. Wnętrze auta wykonane z materiałów z recyklingu. Jakościowo jest, to najlepiej wykonane auto ze wszystkich aktualnie dostępnych aut elektrycznych ( według nas).
BMW oferuje nam na początek dwie wersje auta BEV- czysto elektryczna i REX- z silnikiem spalinowym 0.7l , który w awaryjnej sytuacji dowiezie nas na miejsce ( Awaryjnej ponieważ nie ma nic wspólnego z oszczędnością – pali 9 l na 100 km) Dużo osób stając przed zakupem decyduje się na REXa ze względu na słabo rozwiniętą jeszcze infrastrukturę trzeba jednak zaznaczyć, że auto to została zakwalifikowane jako hybryda przez co nie podlega ustawie o elektromobilności, a co za tym idzie nie może jeździć buspasami i korzystać z darmowych parkingów.
BATERIA
BMW I3 dostępne jest w sprzedaży od 2014 roku i od tamtego momentu wizualnie się za specjalnie nie zmieniło. Jedyne zmiany jakie zostały wprowadzone przez Niemców, to pojemność baterii. Od 2014 do 2016 roku auto jest wyposażone w baterie 24 kWh. W 2017 roku zwiększono baterie do 33.2 kWh. Kolejna zmiana jest zapowiedziana na 2019 rok – auto będzie miało 42.4 kWh.
Europejska wersja BMW
Typ gniazda : Typ 2
Moc ładowania : do 11 kW ( 80% pojemności w ok. 3 godziny)
CSS ( szybkie ładowania): 50 kW ( 80% pojemności w 30 minut)
Amerykańska wersja BMW
Typ gniazda: Typ 1
Moc ładowania: do 7.4 kW ( 80% pojemności w ok. 4 godziny)
CSS(szybkie ładowanie): 50 kW ( 80% pojemności w 30 minut)
Osiągi BMW 33.2 kWh
BMW I3 |
BMW I3 REX |
|
Moc silnika | 102 KM | 102KM |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 7.2 sek | 7.9 sek |
Prędkość maksymalna | 150 Km | 150 Km |
Zasięg auta ( uzależniony jest od stylu jazdy i pogody)
24 kWh między 100 km a 160 km
33 kWh między 120 km a 256 km
42 kWh między 152km a 344 km
Zobacz także: BMW sprzedało rekordową ilość aut typu plug-in w Czerwcu