Toyota RAV4 EV elektryczna – zasięg, ładowanie
Niekażdy wie, że jeden z większych przeciwników aut 100% elektrycznych ( mowa o Toyocie) miała w przeszłości pewien incydent dotyczący produkcji auta elektrycznego. Toyota zelektryzowała Toyote RAV4. Dwie generacje były sprzedawane klientom indywidualnym i flotom w Kalifornii. Pierwsza generacja była produkowana w latach 1997-2003. Produkcja drugiej generacji zaczęła się od 2012 roku i trwała do września 2014r. W sumie 2600 sztuk modelu drugiej generacji zostało sprzedanych w Kalifornii do kwietnia 2015r.
Nagle produkcja się zakończyła pomimo oczekujących na liście potencjalnych klientów. Jak widać liczby są niewielkie.
Druga generacja trafiła do sprzedaży we wrześniu 2012 roku. Ceny zaczynały się od 49 800 USD. Produkcja auta była ograniczona do 2600 egzemplarzy w ciągu trzech lat.
Pierwszy prototyp powstał 3 tygodnie po podpisaniu umowy z Tesla Motors. Tesla dostarczyła baterie litową i inne elementy układu napędowego.
Moc silnika wynosiła 154 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy 296 Nm
Akumulatory
Zestaw akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 386V złożonych z około 4500 ogniw o mocy 41,8 kWh energii użytkowej przy pełnym naładowaniu. Toyota RAV4 EV posiada wbudowaną ładowarkę 10 kW. Czas ładowania wynosi ok 6 godzin. Pakiet akumulatorów waży 380 kg jest umieszczony w podłodze pojazdu dzięki czemu niższy środek ciężkości zapewnia lepsze prowadzenie niż konwencjonalna Toyota RAV4.
Kierowca ma do dyspozycji dwa tryby jazdy: Sport z maksymalną prędkością 160 km/h i Normal 137 km/h
Wygląd
Rav4 EV nieco różni się od swojego spalinowego odpowiednika. Kształty nadwozia jak i podwozia są bardziej opływowe dzięki czemu został obniżony opór powietrza.
Zobacz także: Elektryczny Fiat 500 z polską nawigacją