BMW przedstawia swój najnowszy plan dotycząc pojazdów elektrycznych
BMW inwestuje dużo czasu, aby uruchomić swój kolejny w 100% elektryczny samochód po BMW i3, który został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Z informacji jakie podaje BMW czytamy, że w planach jest zdecydowane zwiększenie produkcji.
CEO, Harald Krüger, przedstawił plan elektromobilności w środowym wystąpieniu w Monachium.
Poniżej całe przemówienie Krügera:
„Wraz z wprowadzeniem na rynek BMW i3, BMW Group szybko stała się pionierem w dziedzinie elektromobilności. Elektryfikacja jest jednym z kluczowych filarów strategii Grupy BMW. Niemiecki producent będzie miał 5 modeli w pełni elektrycznych: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 i BMW iNEXT. Do 2025 roku liczba ta wzrośnie do co najmniej 12 modeli. Łącznie z hybrydami plug-in – których zasięg zasilany elektrycznie znacząco wzrośnie w nadchodzącym roku. W sumie zelektryfikowana oferta produktów BMW Group będzie składać się z co najmniej 25 modeli.
Grupa BMW będzie mogła produkować modele z całkowicie elektrycznym napędem (BEV), hybrydy z możliwością ładowania (PHEV) i konwencjonalnym (ICE) na jednej linii produkcyjnej. Jego zdolność do integracji produkcji e-mobilności pozwala BMW Group jeszcze bardziej elastycznie reagować na rosnące zapotrzebowanie na zelektryfikowane pojazdy. Celem na bieżący rok jest dostarczenie klientom 140 000 elektrycznych pojazdów. Do końca 2019 r. BMW Group spodziewa się, że na drogach będzie ponad pół miliona pojazdów z napędem elektrycznym.
> Chiny niszczą europejskie marzenia o samochodach elektrycznych
Obecnie Grupa BMW opracowuje piątą generację swojego elektrycznego układu napędowego, w którym dodatkowo zoptymalizowany zostanie silnik i akumulatory. Integracja silnika elektrycznego, przekładni i elektroniki również zmniejsza koszty. Kolejną zaletą jest to, że silnik elektryczny nie wymaga używania metali ziem rzadkich. Umożliwia, to Grupie BMW zmniejszenie zależności od ich dostępności. Piąta generacja elektrycznego układu napędowego zostanie zainstalowana po raz pierwszy w BMW iX3 w 2020 roku.
Na początku trzeciego kwartału grupa BMW podpisała długoterminowy kontrakt z chińską firmą Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) na dostawę akumulatorów o wartości czterech miliardów euro. Przyznanie tej umowy było decydującym czynnikiem w decyzji CATL dotyczącej budowy najbardziej zaawansowanego na świecie zakładu produkcji akumulatorów w Niemczech. Grupa BMW w ten sposób sprawiła, że cała produkcja odbywa się w Niemczech – od produkcji ogniw po gotowy pojazd.
Jednym z warunków zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych jest umiejętność efektywnego zarządzania bardzo poszukiwanymi surowcami potrzebnymi do produkcji akumulatorów. Prowadzone są negocjacje z dostawcami w celu zawarcia długoterminowych umów na surowce potrzebne do produkcji akumulatorów.
Ponadto BMW Group tworzy wspólne konsorcjum technologiczne wraz z Northvolt (szwedzkim producentem akumulatorów) i Umicore (belgijska firma zajmująca się opracowywaniem materiałów do ogniw), tym samym robiąc kolejny krok, aby zapewnić większy dostęp do technologii ogniw, tak ważnej dla pojazdów elektrycznych. Współpraca obejmie rozwój kompletnego, zrównoważonego łańcucha od rozwoju poprzez produkcję i ostatecznie recykling akumulatorów.