VW ma zamiar zbudować własną GIGA Fabrykę ogniw
Volkswagen obecnie próbuje znaleźć sposób na stałe dostawy dużych ilości ogniw akumulatorowych, aby wspierać swoje ambicje dotyczące pojazdów elektrycznych.
Niemiecki producent samochodów powrócił do pomysłu, który wcześniej został odrzucony ma zamiar zbudować własną gigafabrykę ogniw akumulatorowych we współpracy z SK Innovation.
Aby do roku 2025 wyprodukować łącznie 3 miliony pojazdów elektrycznych pod ich wszystkimi markami (VW, Audi, Porsche, itp.). Rozważano stworzenie własnych ogniw baterii w celu wsparcia wyjątkowo wysokiej wydajności produkcji, ale ostatecznie porzucono te plany.
Zamiast tego podpisali umowy na dostawy baterii o wartości 48 miliardów dolarów z istniejącymi producentami akumulatorów.
Ale na początku tego roku prezes firmy VW Herbert Diess powiedział, że nie chce uzależniać się od tych producentów:
„Nie możemy uzależniać się od kilku azjatyckich producentów w dłuższej perspektywie”
W tamtym czasie Diess przyznał, że sensowne byłoby uruchomienie własnej produkcji akumulatorów co wsparłoby także przyszłe plany VW odnośnie stworzenia akumulatorów kolejnej generacji. Czyli akumulatorów ze stałym elektrolitem (solid-state) do 2025 roku. Teraz pomysł z fabryką powrócił i Siess kontynuuje inicjatywę własnej fabryki ogniw.
Według szefa niemieckiej firmy Magazin, Volkswagen prowadzi negocjacje z SK Innovation, koreańskim producentem ogniw, aby nawiązać współpracę w Europie. Nowa współpraca przyczyniłaby się do podpisania umowy o miliardowej wartości na stałe dostawy baterii do samochodów elektrycznych, które VW ma podpisane obecnie z innymi dostawcami, takimi jak LG Chem i Samsung SDI.
Podczas konferencji z okazji opublikowania wczorajszych wyników finansowych Tesli za trzeci kwartał, Elon Musk powiedział, że jedną z największych przewag konkurencyjnych Tesli jest ich inwestycja w Gigafactory 1.
Zachęcił nawet innych producentów samochodów do zrobienia tego samego:
„Zachęcam więc naszych konkurentów, by naprawdę zainwestowali ogromne pieniądze i mówimy o tym od dawna.”
Nowa GIGA Fabrykę ogniw od VW
Podpisując umowę na budowę GIGA fabryki, która miałaby dostarczać rocznie tysiące gigawatogodzin z producentem baterii, takich jak SK Innovation, z pewnością będzie, to przypominało umowę Tesli z Panasonic dla Gigafactory 1 w Nevadzie.
Niemiecki producent samochodów przyznał, że do 2025 r. istnieje zapotrzebowanie na 40 fabryk akumulatorów o pojemności 4 GWh.
Na razie nic nie jest konkretne, a firmy wciąż prowadzą negocjacje.
W międzyczasie VW uruchamia również „zespół zadaniowy” z dostawcą baterii LG, aby zapewnić dostawę dla nadchodzącego wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych.
[yasr_overall_rating]
Zobacz także: Volvo inwestuje w w firmę zajmującą się ładowarkami do Auto Elektrycznych