Shell rozpoczyna wdrażanie ultraszybkich ładowarek w Europie
Shell przyspieszył i zaczął budować infrastrukturę dla pojazdów elektrycznych dzięki instalacji pierwszych ultraszybkich punktów ładowania w Europie Zachodniej – ale są one tak potężne, że żaden samochód obecnie dostępny w sprzedaży nie byłby w stanie w pełni ich wykorzystać.
Ładowarki na stacjach przy autostradach pod Paryżem są jednym z 80 europejskich miejsc, w których angielsko-holenderska firma planuje szybkie ładowanie do 2020 r., W tym aż osiem w Wielkiej Brytanii.
Nowe punkty mogą naładować auto do 150 km zasięgu w ciągu pięciu minut lub całkowicie naładować najnowsze modele w ciągu około 10 minut, trzy razy szybciej niż najlepsze dostępne obecnie ładowarki.
Porsche’s Taycan ma być jednym z pierwszych modeli zdolnych do skorzystania z szybszych prędkości ładowania, gdy trafi do sprzedaży w 2019 r., Skracając czas potrzebny na ładowanie bliższy tankowaniu.
Obecne pojazdy elektryczne będą mogły korzystać z ładowarek nie wykorzystując ich pełnej mocy.
Firmy naftowe wykazują rosnące zainteresowanie wejściem na rynek samochodów elektrycznych. Shell kupił także holenderską firmę New Motion, BP kupił największą sieć w Wielkiej Brytanii za 130 milionów funtów, a w czwartek francuska firma Total nawiązała współpracę z amerykańską firmą ChargePoint, by sprzedawać ładowarki brytyjskim firmom.
David Bunch, wiceprezes ds. Handlu detalicznego w Shell Europe, powiedział: „Jeden na 12 nowych samochodów w Wielkiej Brytanii, to pojazd elektryczny, a w Holandii jeden na 10 … Z naszej perspektywy auta elektryczne, to przyszłość. Ale tempo rozwoju jest takie, że jest to rozsądne, a my widzimy w tym duży potencjał. „
Next Green Car, przewodnik po samochodach elektrycznych i nisko emisyjnych, powiedział, że nowa infrastruktura będzie kluczowa dla nabywców pojazdów elektrycznych, które mogą obsługiwać mocniejszą technologię, produkowaną przez takie firmy, jak Jaguar i Audi.
Większość samochodów elektrycznych do tej pory była zdolna do obsługi ładowarek 43 kW lub 50 kW, z wyjątkiem modeli Tesli. Nowe modele innych producentów coraz częściej mają zdolność obsługi 100 kW.
Ładowarki Shell są jednymi z pierwszych segmentów szerszej sieci ładowania w Europie, zbudowanej z punktów 350kW i zaprojektowanych tak, aby ułatwić dalsze podróże samochodami elektrycznymi. Michael Hajesch, dyrektor generalny firmy Ionity, powiedział, że firma zapewniła około 75% planowanych lokalizacji w swojej sieci.
National Grid, operator krajowej sieci przesyłu energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii, prowadzi również rozmowy z firmami samochodowymi, aby zbudować sieć około 50 centrów ładowania z ładowarkami 350 kW.
Zobacz także: Volvo inwestuje w firmę zajmującą się ładowarkami do Auto Elektrycznych