Volkswagen ogłasza kampanię „Elektryki dla wszystkich”
Wraz ze światową premierą nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego, Volkswagen uruchamia kampanię elektryki dla wszystkich.
W ramach rozpoczętej dziś kampanii ELECTRIC FOR ALL marka będzie oferować atrakcyjne modele po przystępnych cenach, torując drogę do przełomu w pojazdach elektrycznych. Ofensywa elektryczna opiera się na modułowej macierzy napędów elektrycznych (MEB), platformie technologicznej opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
MEB jest kluczem dla „elektrycznego samochodu dla wszystkich”: umożliwia on dotychczasowy nieosiągalny stosunek ceny do jakości i pomoże w przekształceniu pojazdu elektrycznego z niszowego produktu w bestseller. Członek zarządu marki E-Mobility Thomas Ulbrich skomentował:
„Sprawimy, że pojazdy elektryczne będą popularne i sprawią, że jak najwięcej osób będzie podekscytowanych samochodami elektrycznymi. MEB to jeden z najważniejszych projektów w historii Volkswagena – kamień milowy technologii, podobny do przejścia z Beetle do Golfa. „
Ponadto MEB łączy w sobie całą wiedzę produkcyjną Volkswagena: nie jest to platforma dla pojazdów z silnikami spalinowymi, która została zmodyfikowana, ale od samego początku została zaprojektowana w 100 procentach, pod pojazd elektryczny. Jak to ujął Ulbrich:
Volkswagen jest jednym z najbardziej udanych platformówek w przemyśle samochodowym. Przenosimy tę wiedzę i tę strategię na epokę elektryczną. „
Wszystkie pojazdy z rodziny ID są zaprojektowane do szybkiego ładowania. Korzystając z szybkich systemów ładowania, bateria może zostać naładowana do 80% w ciągu około 30 minut dzięki całkowicie nowemu, znacznie mocniejszemu systemowi akumulatorów opracowanemu przez Volkswagen Group Components. Senger wyjaśnił:
„Używanie nowej generacji akumulatorów o wysokiej wydajności zaczyna się od modelów ID. Dzięki modułowej konstrukcji i wielokomorowym formatom baterie te mogą być instalowane w mniejszych i większych modelach ID.”
Volkswagen ogłasza kampanię „Elektryki dla wszystkich”- Kluczowe punkty
Światowa premiera matrycy Modular Electric Drive (MEB) jest kluczem do „elektrycznego samochodu dla wszystkich” Członek zarządu Thomas Ulbrich skomentował:
„MEB to jeden z najważniejszych projektów w historii Volkswagena – przełom technologiczny, podobny do przejścia od Beetle to the Golf”
Volkswagen zamierza sprzedać około 150 000 samochodów elektrycznych, w tym 100 000 modeli ID wyprodukowanych w Niemczech do roku 2020.
Volkswagen ogłasza kampanię „Elektryki dla wszystkich” – Czas przejścia
Wiadomo, że przejście nie będzie natychmiastowe. Według CarSalesBase Volkswagen Europejska sprzedaż osiągnęła najwyższy poziom w 2015 r.- ponad 1,7 miliona samochodów.
Volkswagen największą sprzedaż notuje w Chinach. 150 000 samochodów, to zaledwie ułamek całkowitej sprzedaży.
Zawody
Tesla niedługo będzie miała poważną konkurencję ze strony Volkswagena, GM i Forda ponieważ tak duzi producenci samochodów nie mogą być już dłużej tak daleko w tyle.
W Stanach Zjednoczonych adopcja do samochodów elektrycznych potrwa chwilę, może dekadę. W Europie i Chinach wdrożenie będzie znacznie szybsze.
Koniec dla aut napędzanych paliwami kopalnymi jest teraz oczywisty dla znacznej części świata.
Zobacz także: Departament sprawiedliwości przygląda się bliżej Elonowi Muskowi