Trzykrotnie większa pojemność baterii w BMW i3s ?
Dostawca baterii BMW Lion Smart stworzył trzykrotnie większą pojemność baterii dla BMW i3s. Bateria o pojemności 100 kWh zapewnia aucie zasięg na poziomie 670 km na jednym ładowaniu. Istotne jest, że nowa bateria jest tych samych rozmiarów co poprzednia.
Firma Lion Smart opracowała modułowy pakiet akumulatorów, który sprawia, że chłodzenie jest bardziej wydajne. Nie potrzebne są dodatkowe przewody wewnątrz baterii dzięki czemu optymalizowana jest waga, rozmiar i koszt baterii.
Lion Smart nazywa swoje moduły superkomórkami, które mieszczą cylindryczne ogniwa baterii w układzie heksagonalnym. Firma twierdzi, że superkomórki mogą być dostosowane do dowolnego formatu cylindrycznej komórki, w tym 18650 (używane w Tesla Model Ses i Xes), lub najnowszego rozmiaru 21700 używanego w Modelu Tesli 3. (Tesla określa go jako 2170, lub 21- 70.)
Każda komórka ma własny czujnik napięcia i temperatury podłączony i zasilany przez bieguny tej komórki.
Nowy układ chłodzenia wykorzystuje zmieniający fazę płyn chłodzący, który przekształca się z cieczy w gaz, jeśli komórka się przegrzewa. W ten sposób koncentruje moc chłodzenia na pojedynczej problematycznej komórce. Indywidualne otwory wentylacyjne w każdej komórce mogą odpowietrzyć opary.
Każda komórka ma również swój własny bezpiecznik, aby uszkodzone lub przegrzane komórki mogły być odłączone pojedynczo bez usuwania całego modułu lub dramatycznie zmniejszając pojemność całego pakietu.
Zobacz także: Ranking niezawodności – Tesla na szarym końcu