Tesla wprowadza na rynek Model 3 za 35,000 $
Tesla wreszcie wprowadza na rynek długo wyczekiwany Model 3 w podstawowej wersji z ceną zaczynającą się od 35 tys $
W ciągu ostatniego roku Tesla stopniowo wypuszczała tańsze wersje Modelu 3. Jednak nigdy nie była w stanie zejść z ceny do 35 tys $
Świadczy to o tym, że sprzedaż droższych modeli musiała spaść. W związku z tym, że rynek się nasycił drogimi wariantami Modelu 3 (czytaj 50 tys $), Tesla w końcu postanowiła zmniejszyć baterię, zmienić wnętrze i wprowadzić do sprzedaż samochód nisko budżetowy. Ceny za Teslę Model 3 zaczynają się od 35 tys $ ,to tyle co Chevrolet Bolt, Nissan LEAF 2 generacji czy Hyundai Kona.
Tesla poinformowała swoje sklepy detaliczne o szczegółach nowych opcji wyposażenia dostępnych na zamówienie w Stanach Zjednoczonych. Auto ma być dostępne już w przyszłym miesiącu.
Więcej informacji dowiemy się niebawem na dzień dzisiejszy wiemy że:
- Klienci mają możliwość zamówienia Tesli Model 3 za 35 000 USD ze standardowym wnętrzem i standardowym akumulatorem,
- Maksymalna prędkość auta: 200 km na godzinę
- Przyspieszenie 0-60 sekund 5,6 sekundy.
Tesla nie podaje jaką auto będzie miało pojemność baterii informuje jedynie, że zasięg auta będzie wynosił 220 mil czyli 350 km.
Dodatkowo za 2 tys $ będzie możliwość wykupienia pakietu Standard Range Plus z nieco większym zasięgiem 240 mil ( 385 km) i odrobinę lepszym wyposażeniem standardowym.
Tesla mówi, że dostawy zaczną się w ciągu najbliższych 2 do 4 tygodni.
Wszyscy Ci, którzy mają rezerwację i którzy czekali na wersję podstawową, będą mieli pierwszeństwo w procesie dostawy.
Auto w Europie ma być dostępne w ciągu najbliższych 3 do 6 miesięcy – powiedział Elon Musk.
Oto pierwszy obraz wnętrza standardowego Modelu 3, w którym można zobaczyć tapicerowane siedzenia i listwy drzwiowe, a także inną konsolę środkową:
„Pełne” wnętrze premium, które obejmuje siedzenia skórzane i elektryczne, nie jest dostępne z nową standardową opcją zestawu akumulatorów.
W rozmowie z prasą Musk zauważył, że ceny te są nie tylko możliwe dzięki nowym opcjom, ale także ze względu na zmianę strategii sprzedaży, która, według prognoz ma obniżyć koszty.
Nowa strategia polega na tym , że cała sprzedaż będzie przeniesiona do internetu, a sklepu mają zostać zamknięte. Showroomy Tesli będą istnieć, ale w bardzo ograniczonej ilości. Będą służyć bardziej jako punkty informacyjne, niż jako miejsca do zamówień czy odbioru aut.
Brak salonów mogłaby oznaczać brak możliwości jazdy testowej, jednak nic bardziej mylnego. Tesla znalazła rozwiązanie na ten problem. Ci , którzy kupią auto, mają tydzień i 1000 mil na to, by się zapoznać z autem. Jeśli po tym okresie klient stwierdzi, że auto nie spełnia oczekiwań, możne zwrócić samochód, a firma odda pełną kwotę jaka została wpłacona.
Zobacz także: Porsche Macan w wersji elektrycznej