Tesla Model 3 rozpoczyna inwazję na amerykański rynek samochodów osobowych
Wygląda na to, że członek zarządu Tesli, Kimbal Musk ( brat Elona), nie żartował, gdy w odcinku CNBC Closing Bell, mówił że pojawienie się Modelu 3, na amerykańskich drogach pod koniec września może być dla niektórych szokiem.
plenty of time to cover your puts before they go to zero $TSLAQ $TSLA pic.twitter.com/vOcuGyZtfw
— Jason Lewis (@cbotnyse) September 23, 2018
SCOOP pic.twitter.com/9oeapsjMjQ
— Dana Hull ??? (@danahull) September 23, 2018
Wygląda na to, że po poświęceniach członków społeczności Tesli i poświęceniu mnóstwa swojego czasu, trzeci kwartał 2018 może być kwartałem, kiedy Model 3 rozpoczyna inwazję na amerykański rynek samochodów osobowych.
Model 3, to najbardziej ambitny pojazd Tesli. Zaprojektowany od podstaw Model 3 był samochodem, który wyznaczyłby przyszłość Tesli. Sam Elon Musk powiedział, że sukces lub porażka Tesli zależą właśnie od Modelu 3. Trochę potrwało, zanim Tesla dotarła do etapu produkcji Modelu 3, a firma osiągnęła swój mityczny cel, polegający na wyprodukowaniu 5 000 elektrycznych sedanów w tygodniu do końca drugiego kwartału 2018 roku, sześć miesięcy później niż początkowo oczekiwano.
Tesla Model 3 – Sprzedaż
W lipcu, szacunki sprzedaży z witryny internetowej automatycznego śledzenia GoodCarBadCar sugerowały, że Tesla sprzedała 14 250 modelu 3 w ciągu miesiąca, co plasuje go na 7 miejscu na liście najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Ameryce. Biorąc pod uwagę fakt, że popularne pojazdy o niższej cenie, takie jak Toyota Camry i Honda Civic. Zajęcie na liście GCBC, 7-go miejsca przez Model 3 jest bardziej niż godne szacunku.
Podczas gdy sprzedaż Modelu 3 w lipcu była niewątpliwie imponująca, jej sierpniowe szacunki były jeszcze bardziej godne uwagi. Ze sprzedażą rzędu 20 450 pojazdów w sierpniu Model 3 stał się piątym najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w USA, pokonując Hyundai Elantrę i Nissana Altima. Model 3 został nawet wymieniony jako 15 najlepiej sprzedający się samochód w ogólnej liście Top 20 GCBC, która obejmuje tytanów takich jak Ford F-150 i Toyota Rav4.
Tesla Model 3 rozpoczyna inwazję na rynku w USA
Nie jest tajemnicą, że Tesla ma tendencję do inicjowania błyskawicznych dostaw i produkcji przed końcem kwartału. Firma zrobiła to w kwartale I, kiedy walczyła o zbudowanie 2 500 Modelu 3 w ciągu tygodnia i przyjęła tę samą strategię dla drugiego kwartału, kiedy próbowała wyprodukować 5000 elektrycznych sedanów w ciągu siedmiu dni. W trzecim kwartale Tesla zamierza wyprodukować 50 000-55,000 Modelu 3 – rekordową liczbę pojazdów – jednocześnie osiągając rentowność. Aby firma mogła wykonać te cele, samochody muszą być dostarczone do posiadaczy rezerwacji.
Gdy społeczność Tesli została zmobilizowana w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, wkrótce stało się oczywiste, że firma dostarczy ogromną liczbę pojazdów. W Stanach Zjednoczonych posty w mediach społecznościowych pokazywały zdjęcia licznych naczep transportujących samochody elektryczne w całym kraju. W Kanadzie członkowie społeczności Tesli również zauważyli duże partie wypełnione Modelem 3, Modelem S i Modelem X. Zdjęcia robione były w centrach w Kolumbii Brytyjskiej, Vancouver, Toronto i Ontario.
Lots and lots and lots of #Tesla 's .. three lots full plus a hall full of new S,X and 3's waiting delivery in Toronto.. Good luck shorts pic.twitter.com/Fw1UQMyv6y
— Avron (@Avron_p) September 23, 2018
W liście do pracowników, Elon Musk napisał, że Tesla „ma mieć najbardziej niesamowity kwartał w swojej historii, budując i dostarczając ponad dwa razy więcej samochodów niż w poprzednim kwartale.” Kimbal Musk, na swojej stronie, napisał „ludzie nie zdają sobie sprawy, jak wiele modeli 3 pojawi się w Ameryce w ciągu najbliższych kilku tygodni.” Jeśli Tesla nadal będzie dostarczać auta weekendami, na drogach będzie (jak to nazywają zainteresowani ) inwazja Modelu 3 w USA i Kanadzie, to by znaczyło, że firma może znacznie przekroczyć oczekiwania w tym kwartale. Nie będzie nawet zaskoczeniem, jeśli model Tesla 3 wzrośnie o kilka pozycji wyżej w rankingu najlepiej sprzedających się we wrześniu amerykańskich samochodów osobowych w GoodCarBadCar.
Tesla działa tylko w branży motoryzacyjnej od 15 lat i w tym czasie przekształciła się z niszowego producenta, który oferował jeden mały, szybki, dwumiejscowy całkowicie elektryczny samochód sportowy w firmę, która zmuszają starszych producentów do wymyślania własnych pojazdów elektrycznych. Jednak Tesla ma jeszcze długą drogę przed sobą, zanim opanuje auto-biznes.
Zobacz także: Trzy rzeczy do rozważenia przy zakupie samochodu elektrycznego