Rivian prezentuje całkowicie elektryczny pickup z niewiarygodną specyfikacją.
Po prawie dziesięcioletniej pracy, Rivian Automotive w wielkim stylu prezentuje swój całkowicie elektryczny pickup: Rivian R1T.
Obiecują niewiarygodną specyfikacje, która mogłyby konkurować z pickupami napędzanymi paliwami kopalnymi dostępnymi na rynku.
W przeciwieństwie do innych start-upów budujących swoje pojazdy elektryczne , Rivian pozostał w cieniu, aby udoskonalić technologię EV i przygotować plan zabezpieczenia produkcji swoich pojazdów.
Start-up został założony przez dyrektora generalnego RJ Scaringe, absolwenta MIT, i był w trybie stealth od jego powstania w 2009 roku aż do ubiegłego roku, kiedy przejęli fabryki Mitsubishi w Normal, Illinois.
Firma zainwestowała miliony w zakład w nadziei, że uda im się ostatecznie wyprodukować setki tysięcy pojazdów elektrycznych w fabryce.
Rivian R1T to pickup 5-osobowy, napędzany imponującym, całkowicie elektrycznym mechanizmem napędowym.
Tak jak prawie każda inna firma produkująca pojazdy elektryczne, Rivian przyjął platformę „deskorolkową”, ale wprowadził na nią swój własny zwrot i zintegrował 4 małe (ale mocne) silniki elektryczne:
Każdy silnik ma moc 147 kW, a całkowita moc wyjściowa może być skonfigurowana na różne poziomy od 300 kW do 562 kW
Różne poziomy mocy odpowiadają różnym pakietom akumulatorów. Akumulatory mają najwyższą pojemność niż jakikolwiek innych pojazd pasażerski: 105 kWh, 135 kWh i 180 kWh.
Rivian mówi, że zasięg wyniesie „368 km, 480+ km i 640+ km” przy pełnym naładowaniu
Szybkość ładowania o jakiej się mówi to 160 kW na stacjach szybkiego ładowania i ładowarce pokładowej o mocy 11 kW do ładowania z domu.
Reszta specyfikacji jest równie imponująca, jeśli nie większa:
Funkcje użytkowe nie maleją przy obciążeniu wynoszącym 800 kg i udźwigu wynoszącym 5000 kg, ale R1T jest również wyposażony w mnóstwo funkcji, które sprawią, że będzie on przydatny dla osób, które faktycznie używają pick-upów aby czerpać korzyści z ich Pojemność.
Dostawy R1T mają rozpocząć się w „późnym 2020”, zgodnie z danymi firmy.
Podobną metodę stosuje Tesla w stosunku do modelu 3, co oznacza, że najlepsze wersje pojazdu będą dostępne jako pierwsze.
W tym przypadku mówimy o pakiecie o mocy 180 kWh (zasięg 640 + km) i 135 kWh, który według Riviana będzie dostępny na starcie.
Jeśli chodzi o wersję podstawową z pakietem 105 kWh (zasięg 368 + km), oczekuje się, że będzie dostępny „w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia produkcji”.
Ceny Rivive R1T rozpoczynają się od 69 000 USD
> Elektryczny crossover Hondy z baterią 53,6 kWh, oparty o HR-V