Przyczepa stworzony specjalnie dla aut elektrycznych
Dethleffs wymyślił nowatorską koncepcję przyczep, stworzoną dla samochodów elektrycznych.
Przyczepa ma własny zestaw akumulatorów, silniki elektryczne i panele słoneczne, które zmniejszają obciążenie holowanego pojazdu.
Pomysł jest całkiem prosty: holowanie kampera zmniejsza wydajność i zasięg pojazdu, samochodu elektrycznego czy też nie, ale poprzez dodanie własnej mocy do przyczepy, zmniejsza wpływ przyczepy na ogólny zasięg.
W przypadku nowo odkrytego „e.home coco” Dethleffs dodaje do każdego koła elektryczne silniki wbudowane w piastę, znaczący akumulator o mocy 80 kWh na dole platformy kempingowej i jednostkę sterującą do zarządzania wszystkim.
Oto wizualizacja układu napędowego przyczepy:
Niemiecka firma przedstawiła koncepcję w zeszłym tygodniu, ale powiedzieli, że nie przetestowali jej jeszcze w drodze i nie mogą potwierdzić faktycznego wpływu na zasięg i wydajność.
Firma planuje przetestować przyczepę w przyszłym roku i ocenić ewentualną komercjalizację w tym momencie.
Dotyczy to naprawdę każdej przyczepy, ale Dethleffs, który w zeszłym roku zaprezentował również nowy RV zasilany panelami słonecznymi i pakietem baterii o mocy 91 kWh, popchnął tę koncepcję dalej, projektując ją jako wielofunkcyjną.
Ponieważ każde koło jest niezależnie napędzane na dwóch osiach, wyobraża sobie możliwość samodzielnego parkowania kampera bez pojazdu, który może być przydatny w bardziej ograniczonych przestrzeniach.
Ponadto planują również wykorzystanie akumulatora jako domowego systemu magazynowania energii, co jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ większość samochodów kempingowych jest używanych tylko przez kilka miesięcy w roku.
80 kWh energii i kilka paneli słonecznych, które mogą być używane przez cały rok, może zwiększyć wartość całego systemu.