Mercedes-Benz GLC F-Cell – mercedes zaczyna testy auta na wodór
Mercedes-Benz wkrótce przekaże swój najnowszy elektryczny samochód z ogniwami paliwowymi, aby przyciągnąć klientów i być na bierząco w obecnej rozwijającej się technologii samochodów elektrycznych.
Model GLC F-Cell firmy Mercedes-Benz łączy ogniwo paliwowe z akumulatorem, który można ładować przez gniazdko elektryczne. Ma to na celu zmniejszenie obaw kierowców dotyczące tankowania.
Na razie producent będzie wynajmował pojazdy za 799 euro miesięcznie, a kierowcy zwrócą samochód po zakończeniu umowy. Test auta w realnym świecie pomoże udoskonalić technologię, powiedział producent Mercedes-Benz Daimler AG.
„Jeśli chodzi o koszty i standaryzację, nie osiągnęliśmy jeszcze celu, ale zmierzamy we właściwym kierunku”, powiedział w tym tygodniu dziennikarzom ze Stuttgartu Juergen Schenk, szef integracji systemów elektrycznych Mercedes-Benz.
„Ogniwa paliwowe dokonają przełomu – czy to będzie w samochodach, vanach, czy autobusach – okaże się.”
Na czym polega nowa technologia F-Cell
Będzie to polegać na tym samym co auto plug-in (np. Chevrolet Volt) jednak zamiast tankować auta benzyną będziemy je tankować wodorem. Czyli, mamy auto plug-in z możliwością ładowania z gniazdka w domu a w razie potrzeby bądź możliwości możemy zatankować je wodorem.
Technologia ogniw paliwowych, jest problematyczna ze względu na wysokie koszty, złożonego magazynowania wodoru i braku infrastruktury. Toyota Motor Corp., główny orędownik samochodów wodorowych, oraz Hyundai Motor Co. mają w swojej ofercie auta na wodór. Japoński kraj Toyoty inwestuje znaczne kwoty w budowę infrastruktury napędzanej wodorem.
Szybkie tankowanie
Ogniwa paliwowe przekształcają energię chemiczną w elektryczność poprzez reakcję wodoru z tlenem lub innym czynnikiem utleniającym. Tankowanie Mercedesa, o zasięgu 478 kilometrów dla ogniwa paliwowego i akumulatora, zajmuje około trzech minut.
W zeszłym miesiącu Mercedes-Benz zaprezentował pierwszy całkowicie elektryczny samochód marki, crossover EQC, w ramach wypuszczenia na rynek 10 czysto elektrycznych pojazdów do roku 2022. Dział spodziewa się, że samochody całkowicie elektryczne będą stanowić od 15 do 25 procent globalnych dostaw do 2025 r.
Silnik F-CELL ma moc wyjściową 150 kW (204 KM), co jest dobrym wynikiem dla tego typu samochodów. Oferuje także imponujący zasięg jazdy. Zasięg jest uzależniony od stylu jazdy kierowcy i czekamy na potwierdzenie liczby, ale spodziewamy się, że F-CELL osiągnie zasięg około 500 km w oparciu o nowy europejski cykl jazdy.
Akumulator litowo-jonowy w aucie ma pojemność około 9 kWh, co daje mu dodatkowy zasięg około 50 km. Posiada wbudowaną ładowarkę, dzięki czemu auto można ładować w dowolnym gniazdku elektrycznym lub stacji ładującej.
Zobacz także: Nowe kontrowersyjne hasła marketingowe Lexusa wzbudziły niemałe poruszenie
Żródło: Bloomberg oraz Medium.com