Kolejny elektryczny Mercedes – autobus eCitaro
Mercedes eCitaro – tak nazywa się 100% elektryczny autobus przedstawiony przez Niemiecki koncern. Autobus wyposażony jest w baterię o pojemności 243kWh (chcielibyśmy mieć takie w autach). Zestaw akumulatorów jest modułowy i można je dowolnie zestawiać.
Aby rozpędzić ten 13.5 tonowy pojazd zastosowano dwa silniki elektryczne. Ich moc to 170KM każdy. Generują po 485 Nm. Autobus może pomieścić ok. 88 pasażerów a jego maksymalna waga może wynieść 19.5 tony.
Co ciekawe, złączem do ładowanie jest Combo typu 2, a nie pantograf jak ma to miejsce w autobusach elektrycznych jeżdżących po Warszawie. Mercedes podaje jednak, że w przyszłości będzie można doposażyć autobus właśnie w to rozwiązanie. Niemiecki koncern podaje zasięg użytkowy na 150 km przy letniej pogodzie, a maksymalny zasięg szacuje na 250 km.
Mercedes planuje wyposażyć autobusy w baterię ze stałym elektrolitem. Są one bardziej wydajne i dużo bezpieczniejsze niż do tej pory stosowane akumulatory litowo-jonowe. Dzięki temu zasięg elektrycznego Mercedesa wzrośnie. Kolejno ciekawostką jest chęć zastosowania generatora prądu, który będzie zasilany wodorem. Dzięki temu nie będzie wytwarzał żadnych spalin i będzie mógł konkurować w pełni z pojazdami spalinowymi.
Pierwsze zamówienia zostały już przez Mercedesa zebrane. Autobusy trafią do klientów pod koniec tego roku. Do Hamburga ma trafić 20 szt tych nowoczesnych pojazdów zaś do Berlina trafi 15 szt elektrycznych autobusów.
Poniżej zamieszczamy Trailer Mercedesa dotyczących ich nowego w 100% elektrycznego autobusu.
Zobacz różnicę między autobusem spalinowym a elektrycznym. Różnica ta jest ogromna. Czy nie byłoby wspaniale gdyby po ulicach miast jeździły ciche autobusy elektryczne?
Zobacz również Import używanych samochodów elektrycznych. Czy jesteśmy na to skazani ?