Jaguar podpisuje umowę dotyczącą baterii z Samsungiem
Jaguar nie ma zamiaru poprzestać na swoim nowym aucie elektrycznym I-Pace. Brytyjski producent podpisał podobno umowę z Samsungiem na baterie cylindryczne o łącznej pojemności 5GWh, które mają znaleźć się w nadchodzących pojazdach producenta.
The Korea Times poinformował że Samsung wygrał kontrakt na sprzedaż ogniw 21700 o łącznej pojemności 5GWh rocznie z węgierskiej fabryki.
Samsung SDI ostro konkurował z innymi producentami baterii, w tym LG Chem i Panasonic, aby wygrać kontrakt od brytyjskiego producenta samochodów. Firma odmówiła potwierdzenia, mówiąc „nie możemy udzielać informacji związanych z naszymi firmami-klientami”.
Samsung ma zamiar dostarczać nowe ogniwa do nowych pojazdów Jaguara i Land Rovera w 2020 roku.
Aktualnie Jaguar używa w I-Pace baterii w kształcie „plastrów” od LG Chem. Jest to duża zmiana w rozmieszczeniu ( architekturze) aby przejść z baterii płaskich do cylindrycznych.
Aktualnie tylko Tesla i kilka startupów korzysta z takiego rozwiązania jakim są „paluszki”. Większość producentów wybiera prostsze zastosowanie w oparciu o płaskie ogniwa.
Po drugie, produkcja 5 GWh rocznie stanowi istotny wzrost produkcji pojazdów elektrycznych Jaguara. Jest to 55,500 tys baterii 90 kWh ( obecna bateria w I-pace) rocznie. Czyli w lekkim uproszczeniu 1000 pojazdów tygodniowo. Dwukrotnie więcej niż oczekiwana produkcja dla I-PACEa.
Jest to nadal ułamek tego co Tesla i Panasonic produkują w Gigafactory 1. Jak i to jakie kontrakty z producentami akumulatorów podpisali producenci samochodów tacy jak VW i BMW.
Jest to jednak znak, że producenci samochodów na poważnie myślą o masowej produkcji pojazdów elektrycznych.
>Tauron inwestuje w punkty ładowania – Na początek 30 stacji w Katowicach