Fisker i nowe akumulatory ze stałym elektrolitem – 600 km zasięgu
Fisker startup założony przez znanego projektanta Henrika Fiskera, ogłosił, że firma produkująca maszyny Caterpillar zainwestuje w technologie akumulatorów ze stałym elektrolitem.
Właściciel Henrik Fisker współpracował przy opracowywaniu nadwozi BMW Z4, Astona Martina DB9 Volante i V8 Vantage. Jest także właścicielem firmy Fisker Automotive, która od roku 2008 produkowała osobowo-sportową limuzynę plug-in.
W ciągu ostatnich kilku lat Henrik Fisker próbował uruchomić nowy startup pod swoim własnym nazwiskiem po tym, jak jego pierwotny wysiłek zakończył się niepowodzeniem w 2013 roku i został przejęty przez inną firmę.
Startup zaprezentował swój nowy, całkowicie elektryczny pojazd EMotion, z gwarancją zasięgu 640 km na jednym ładowaniu.
W przeciwieństwie do pierwszego samochodu elektrycznego Fisker, który był wyposażony systemu akumulatorów od A123, EMotion będzie posiadał nowo opracowaną własną technologię akumulatorów.
Inwestycja skierowana jest na przyszłą technologię akumulatorów o stałym elektrolicie Fisker Inc. z zastosowaniami w przemyśle budowlanym, energetycznym, transportowym i wydobywczym.”
Kalendarium komercjalizacji technologii akumulatorowej jest niejasne. Fisker wcześniej wspominał coś o roku 2018 do 2023.
Fisker i nowe akumulatory – komentarz
Żadna firma nie produkowała akumulatorów ze stałym elektrolitem o odpowiednio dużej pojemności i atrakcyjnych cenach, aby było to opłacalne. Są już firmy np. takie jak Bosch, które zainwestowały miliony w tą technologię i w końcu się poddały. Opierając się na komentarzach wielu ekspertów w dziedzinie akumulatorów, nie wydaje się, aby wydarzyło się to do 2025 roku. Było by pięknie, gdyby to się stało, ale jest pełno wątpliwości, że Fisker będzie firmą, która to zrobi.
Zobacz także: Lasy Państwowe jeżdżą już nowiutkimi BMW i3
Typowy klikbajt-bełkot.
Ciekawe czy to prawda. Przemysł aut elektrycznych naprawdę wymaga rewolucji w akumulatorach.