Elektryczny Mercedes klasy S – EQS nadchodzi do walki z Porsche i Jaguarem
Szefowie Mercedes-Benz zatwierdzili program o wartości 10 miliardów euro (9 miliardów funtów), który uruchomi ponad 130 zelektryfikowanych modeli w ciągu najbliższych siedmiu lat.
Plan – obejmuje hybrydy, hybrydy plug-in, akumulatory do pojazdów elektrycznych i modele napędzane wodorem – został przedstawiony na niedawnym spotkaniu zarządu spółki Mercedesa Daimlera i otrzymał poparcie przewodniczącego Dietera Zetschego.
Celem tego ogromnego projektu jest zaoferowanie Mercedesowi niezrównanej gamy modeli zelektryfikowanych, które pozwolą znacząco obniżyć średnie emisje w swojej flocie przy coraz surowszych przepisach UE w zakresie emisji CO2, począwszy od 2021 roku.
Dostępne modele zostaną podzielony na trzy zelektryfikowane marki firmy: czysto-elektryczny EQ, hybrydy EQ i hybrydy EQ plug-in.Mercedes potwierdził już pierwsze trzy modele. Zmiany rozpoczną się od niedawno zaprezentowanego EQ C SUV. Następnie pojawi się produkcyjna wersja koncepcji EQ A hatchback, którą można zobaczyć na zeszłorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
EQ S, niedawno został przetestowany we wczesnej prototypowej wersji w siedzibie Mercedesa w Stuttgarcie w Niemczech. Jak sama nazwa wskazuje będzie oferował podobny luksus, wygodę i funkcje co tradycyjna limuzyna klasy S.
Podczas gdy EQ C i EQ A bazują na zmodyfikowanej platformie GLC i klasy A, EQ S użyje dedykowanej platformy. EQ S będzie mieć rozmiar podobny do obecnego CLS.
Oczekuje się, że EQ S będzie napędzane przez podwójne silniki elektryczne – po jednym na każdą oś – dając stały napęd na cztery koła.
Zobacz także: Renault Zoe w Traficar – pierwsze wrażenia