Akcja serwisowa Chevroleta Volta i Bolta – sprawdź czy masz w aucie sprawne hamulce
General Motors podało, że akcja serwisowa Chevroleta Volta i Bolta dotyczy aut z rocznika 2018-2019. Są to problemy z tylnymi hamulcami, które mogą doprowadzić do kolizji pojazdu.
Firma podaje, że auta mają wadliwe tłoki hamulcowe. Dostawca części, grupa ZF, która zapewnia określone elementy układu hamulcowe przyznała się do błędu. Nieodpowiednio chromowała oraz hartowała tłoki hamulcowe. Może to prowadzić do uwolnienia wodoru do tłoka i zapowietrzenia układu hamulcowego. Kierowca może odczuć „gąbczaste” hamowanie, a sprawność układu hamulcowego znacznie się zmniejszy.
General Motor nie zgłaszała żadnych incydentów, które miały miejsce w związku z wadliwymi elementami. Zauważa jednak, że wraz ze zmniejszoną skutecznością hamowania, kierowca może stracić kontrolę nad pojazdem. Akcji serwisowej poddanych jest 230 tys. egzemplarzy sprzedanych w USA i Kanadzie. Być może któreś z tych aut trafiło już do Polski. Chodzi o Chevroleta Volta i Bolta z roczników modelowych 2018 i 2019.
Można sprawdzić czy nasze auto powinno się poddać wymianie tłoczków. Można wejść na stronę my.gm.com/recalls i po wpisaniu numeru VIN, będzie można sprawdzić czy powinniśmy ingerować w układ hamowania w naszym aucie. Operacja jest prosta, wystarczy rozszczelnić tłok i wypuścić zalegający gaz.
Co ciekawe, Grupa ZF już wcześniej badała podobny problem z samochodami innych producentów. Jednak dostawca nie powiadomił GM od razu lub nie uwzględnił producenta w swoim ostatnim raporcie.
Sprawdź również Elektryczny Crossback DS3 nadchodzi z baterią 50 kWh