Auto plug-in ile powinno mieć zasięgu?
Aktualnie na rynku jest dostępnych kilka modeli aut typu plug-in, które chwalą się różnymi zasięgami. Jaki zasięg jest optymalny przy tego typu aucie? Jaki zasięg ma sens biorąc pod uwagę, że auto plug-in jest często droższe nawet o kilkanaście procent od benzynowego odpowiednika.
Największą zaletą plug-inów jest zasięg, który nie ogranicza nas tak jak w przypadku aut elektrycznych. Po mieście możemy jeździć na prądzie, a jak zachce nam się wyjechać za miasto, to włączamy silnik benzynowy i ruszamy w drogę.
Jednak czy jest sens kupować plug-ina, który ma zasięg 16 kilometrów ( Mercedes GLC 350e) ? Producenci aut robią, to najprawdopodobniej dla użytkowników europejskich miast, w których w przyszłości ma zostać wprowadzony zakaz lub opodatkowanie samochodów napędzanych benzyną.
Inne plug-iny mają zdolność do przejechania od 32 do 48 kilometrów np. Toyota Prius Prime bądź nowy Mitsubishi Outlander.
Jednym z pluginów, który oferuje największy zasięg jest Opel Ampera/ Chevrolet Volt. W poprzedniej wersji było to 59 kilometrów. Od 2016r Chevrolet przeszedł lifting dzięki czemu jest zdecydowanie ładniejszy, a dodatkowo zasięg został zwiększony do 84 kilometrów. Co trzeba przyznać jest dobrym wynikiem i w codziennym użytkowaniu większości z nas taki zasięg spokojnie by wystarczył.
Jednym z głównych przyczyn dla których dużo osób nie decyduje się na auto elektryczne jest zasięg.
Więc jaki zasięg jest odpowiedni?
Green Car Raports przeprowadził ankietę wśród czytelników jaki zasięg byłby satysfakcjonujący w aucie plug-in. Połowa z nich odpowiedziała, że 80 kilometrów. Czyli na chwile obecną mamy dwa auta, które spełniają to wymaganie Chevrolet Volt i BMW I3 z opcją przedłużenia jazdy na benzynie (REX)
Jedna czwarta zaakceptowałaby VOLTA pierwszej generacji o zasięgu 48-64 kilometrów.
Tylko 8 % uważa że wystarczyłoby im auto z zasięgiem 32 – 48 kilometrów czyli takim, które oferuje większość hybryd np. Najpopularniejsza Toyota Prius Prime
Co do plug-inów z zasięgiem mniej niż 24 kilometry 1% ankietowanych odpowiedziała, że mogłaby mieć tego typu auto.
Zobacz także: Ładowanie auta elektrycznego różnica między AC a DC