Akumulatory ze stałym elektrolitem – przełom w napędzie aut elektrycznych
Wielu producentów interesujących się autami elektrycznymi, zamierza wprowadzić do swoich kolejnych generacji aut, akumulatory ze stały elektrolitem. Era akumulatorów litowo jonowych powoli się kończy.
Startup Solid Power, który pracuje nad różnymi rodzajami akumulatorów ze stałym elektrolitem uzyskał wsparcie od kilku wielkich graczy na rynku elektromobilności. Są to producenci aut oraz głośni inwestorzy. Twierdza że, to będzie przełom, który pozwoli tworzyć lepsze auta elektryczne.
Solid Power to firma z Kolorado, która opracowała system badań baterii wraz z Uniwersytetem w Kolorado.
Firma twierdzi, że osiągnęła przełom dzięki zastosowaniu anody litowo-metalowej, tworząc dzięki temu ogniwo o pojemności energetycznej dwu, a nawet trzykrotnie większej niż konwencjonalny akumulator litowo–jonowy.
Przyciągnęli już taki inwestorów jak A123 (największy producent ogniw LiFe), a ostatnio także od BMW, którzy planują wprowadzić nową technologie akumulatorów na rynek motoryzacyjny.
Lista ma się powiększyć o Hyundaia, Samsunga i kilku innych firm. Kwoty finansowania to blisko 20milionów dolarów.
Obecnie współpracują z dwoma producentami samochodów i dwoma dostawcami ogniw akumulatorowych dla przemysłu samochodowego.
Współzałożyciel i dyrektor generalny Doug Campbell skomentował ogłoszenie:
„Znajdujemy się w centrum” elektryfikacji wszystkiego „, a technologia ASSB staje się wyraźnym liderem w technologiach. Akumulatory ze stały elektrolitem zmieniają świat elektroniki, rynku urządzeń medycznych, a technologia Solid Power zrewolucjonizuje branżę dzięki konkurencyjnym produktom, zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo, wydajność i koszty. „
Akumulatory ze stałym elektrolitem – zalety
W komunikacie prasowym firma wyliczyła szereg zalet, które ich zdaniem mają w stosunku do obecnych baterii:
- 2 – 3 razy większa energia w porównaniu z obecnymi akumulatorami
- Znacząco poprawione bezpieczeństwo dzięki eliminacji lotnego, łatwopalnego i żrącego ciekłego elektrolitu stosowanego w akumulatorach litowo-jonowych
- Niższe koszty akumulatorów
- Minimalizację systemów bezpieczeństwa
- Eliminację chłodzenia ogniw
- Znacznie uproszczone konstrukcje ogniw, modułów i opakowań dzięki eliminacji potrzeby ograniczania płynów
- Wysoka zdolność produkcyjna dzięki kompatybilności z zautomatyzowaną, standardową w branży produkcją.
Solid Power poinformował, że planuje wykorzystać środki z inwestycji serii A, aby „zwiększyć produkcję dzięki wielowarstwowemu mechanizmowi roll-to-roll, który zostanie w pełni skonstruowany i zainstalowany do końca 2018 r. I w pełni funkcjonalny w 2019 r.
Ogniwa baterii wyprodukowane w tym nowym zakładzie zostaną wykorzystane do wstępnej kwalifikacji ogniw o stałym elektrolicie, na wielu rynkach, w tym samochodowym, lotniczym i obronnym.
Sprawdź również Daimler Vision Urbanetic – autonomiczny VAN