2019 Audi e-tron
Całkowicie elektryczny SUV Audi e-tron został ostatecznie pokazany. Klienci ze Stanów Zjednoczonych mogą rezerwować auto.
Audi wybrało San Francisco w Kalifornii jako miejsce, w którym pokazało swój pierwszy w 100% elektryczny SUV.
producent nazywa to „przestronnym, pięciomiejscowym, elektrycznym, średniej wielkości SUVem, który jest bardzo dobrze wyposażony, aby sprostać oczekiwaniom nabywców najwyższej jakości”. E-tron oferuje najwyższej jakości technologie informacyjno-rozrywkowe i systemy wspomagania kierowcy, a konstrukcja baterii w Audi została zaprojektowane specjalnie z myślą o „wydajności, długowieczności i bezpieczeństwie”.
Oficjalna specyfikacja:
- 0-97km/h (0-60 mph) – 5,5 sekundy
- Maksymalna prędkość – 202km/h (124 mph)
- Maksymalny współczynnik holowania – 4000 funtów, gdy jest odpowiednio wyposażony
Wymiary:
- 490cm długości
- 193cm szerokości
- 166cm wysokości
- 394cm rozstaw osi
Pojemność ładunku:
- 804 litry za tylnymi siedzeniami
- 1614 łącznie (z złożonymi tylnymi siedzeniami)
Układ napędowy:
E-tron wyposażony jest w elektryczny napęd na wszystkie koła dzięki zastosowaniu dwóch potężnych silników asynchronicznych (ASM) z pierwszorzędną technologią chłodzenia. Aby zwiększyć wydajność, większość mocy pochodzi z tylnego silnika przy średnich prędkościach. Silniki działają również bez magnetycznego momentu obrotowego podczas wybiegu.
Bateria
System akumulatorów w Audi e-tron znajduje się pod kabiną i ma 2,28 m (90 cali) długości, 1,63 m (63,6 cala) szerokości i 34 centymetry (13,4 cala) wysokości. Składa się z 36 modułów w kwadratowych aluminiowych obudowach, z których każdy ma mniej więcej rozmiar pudełka na buty. Są one rozmieszczone na dwóch poziomach, zwanych „podłogami” – dłuższym dolnym i krótszym górnym. Po wprowadzeniu na rynek, każdy moduł jest wyposażony w 12 ogniw mających elastyczną zewnętrzną powłokę z pokrytego aluminium polimeru. Bateria działa z nominalnym napięciem 396 woltów i przechowuje 95 kWh energii.
Układ chłodzenia płaskimi aluminiowymi profilami, podzielonych równomiernie na małe komory ma za zadanie utrzymywanie wysokiej wydajności działania baterii w długim okresie. Ciepło jest wymieniane pomiędzy ogniwami, a układem chłodzącym pod nimi za pomocą żelu przewodzącego ciepło, wciśniętego pod każdym modułem ogniwa. W tym szczególnie żmudnym rozwiązaniu żel równomiernie przenosi ciepło do chłodziwa za pośrednictwem obudowy akumulatora.
Zarządzanie termiczne:
System zarządzania termicznego e-tron wykorzystuje pompę ciepła, która wychwytuje do 3 kW utraconej mocy i przekazuje ją z powrotem do pojazdu, aby wykorzystać ją do ogrzewania kabiny, klimatyzacji i chłodzenia silnika. Audi twierdzi, że w zależności od temperatury zewnętrznej, system może zwiększyć zasięg pojazdu nawet o 10 procent. Technologia ta prowadzi również do dłuższej żywotności baterii, powtarzalnej wydajności i szybkiego ładowania DC.
Ładowanie:
Zaprojektowany pod kątem wydajności i integracji, e-tron został zaprojektowany do ładowania AC i DC poprzez szeroko rozpowszechnione normy SAE J1772 i CCS. W branży po raz pierwszy w historii, e-tron debiutuje możliwością szybkiego ładowania DC o mocy do 150 kW, dostępną w wybranych publicznych stacjach ładowania o dużej szybkości. Szybkie ładowanie zapewnia 80 procent naładowania w zaledwie około 30 minut. Przy ładowaniu AC będzie możliwość ładowania zarówno z domowego gniazdka o napięciu 120 woltów (1,2 kW), jak i szybkie gniazda 240-woltowe NEMA 14-50 (9,6 kW).
Odzyskiwanie energii:
Inżynierowie z Audi szacują, że aż 30 procent zasięgu E-tron pochodzi z innowacyjnego systemu rekuperacji. Technologia odzyskuje energię z obu silników podczas wciskania pedału hamulca. Gdy pedał hamulca jest wciśnięty, system natychmiast określa wielkość wymaganego ciśnienia, a następnie silnik elektryczny dostarcza energię. Nie jest potrzebna pompa próżniowa, co stanowi około 30% redukcji masy w porównaniu z konwencjonalnymi systemami. Kierowca może również wybrać poziom hamowania odzyskowego za pomocą łopatek montowanych na kierownicy. Dodatkowo ustawienie wspomagania informuje kierowcę, kiedy należy unieść pedał przyspieszenia, aby zwiększyć zasięg.
Profil adaptacyjny zawieszenia / jazdy:
Audi E-tron jest wyposażony w adaptacyjny układ zawieszenia, który może dostosować wysokość pojazdu do 7,5 cm. System dostosowuje się samoczynnie na podstawie wielu czynników, takich jak prędkość, styl jazdy i warunki drogowe. Kierowca może również dostosować profil jazdy E-tron. Dostępnych jest siedem różnych ustawień, od komfortowych po sportowe.
2019 Audi e-tron – Usługi Amazon Home:
Audi zapewniło pierwszą w historii współpracę z Amazon Home Services w zakresie ładowania w domu. Usługa będzie w pełni cyfrowa, dostosowywana i bezproblemowa.
Technologia:
E-tron wyposażony jest w ekran dotykowy MMI z interfejsem Audi. Górny ekran o przekątnej 10,1 cala i dolny o przekątnej 8,6 cala. Ekrany kontrolują prawie wszystkie funkcje w SUV. Górny ekran zarządza elementami sterującymi sterownika, w tym ładowaniem, nawigacją, telefonem i systemem informacyjno-rozrywkowym, podczas gdy dolny ekran koncentruje się na wygodach i funkcjach HVAC. Technologia obejmuje również najnowocześniejsze rozpoznawanie głosu. Oprócz MMI, wirtualny kokpit Audi również jest standardem.
2019 Audi e-tron – bezpieczeństwo:
Opcjonalny pakiet wspomagający kierowcę Audi obejmuje kamery 360-stopniowe, adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, asystenta cofania i wspomaganie parkowania.
Audi e-tron pojawi się w Stanach Zjednoczonych w drugim kwartale 2019 roku. Podstawowa wersja Premium Plus jest wyposażona w funkcje, które zdaniem Audi zapewniają wszystko co niezbędne kierowcy. Jednak dostępne będą również wykończenia górnego poziomu Prestige, z dodatkami, takimi jak wyświetlacze w zagłówkach, fotele z pamięcią, skórzana tapicerka, pakiet Driver Assistance i pakiet Air Quality. Audi będzie także produkować modele 999 First Edition na rynek amerykański.
First Edition
Daytona Grey, 21-calowe dwukolorowe czarne koła, wykończenie zewnętrzne Alu-Optic. Uzupełnione dynamicznymi, pomarańczowymi zaciskami hamulcowymi pasującymi do dynamicznych pomarańczowych obwódek świetlnych otaczających tabliczkę z napisem E-Tron, umieszczonym w pobliżu portu ładowania. Wnętrze zostało ulepszone w porównaniu ze standardową ofertą e-trona. Skóra Black Valcona w środku znajdziemy także naturalne drewno Volcano Grey Ash.
Cennik:
- Premium Plus 74,800 USD
- Prestige 81,800 USD
- Pierwsze wydanie 86.700 USD
Zobacz także: Elektryczny Crossback DS3 nadchodzi z baterią 50 kWh