Wygodne i Komfortowe auto elektryczne – Zwyciężył Volkswagen e-GOLF
Od pięciu lat jeździmy samochodami elektrycznymi. Testowaliśmy chyba wszystkie modele dostępne na rynku wtórnym. Przez dłuższy czas użytkowaliśmy Nissana LEAFa za względu na to , że dawał najwięcej komfortu. Jednak pół roku temu zakupiliśmy Golfa. Auto było kupione z myślą na handel. Jeździliśmy wcześniej golfem i pozytywnie to zapamiętaliśmy, ale teraz mając go na podwórku mieliśmy okazję mocniej go eksploatować. Wnioski są jasne, Volkswagen stworzył auto elektryczne , które nie jeździ jak typowy elektryk. Jest miękki , a jazda jest płynna i przyjemna. Do tego porządne wyposażenie i dobre wykonanie jak na auto z tej półki cenowej.
Na rynku wtórnym możemy zakupić takie modele jak : BMW I3, Nissan LEAF, Renault Zoe, Fiat 500e, Kia Soul, Smart Forto, Volkswagen e-golf i e-up, Mercedes B-klasa.
Jeździliśmy każdym z tych aut i do każdego z nich mieliśmy zastrzeżenia. W jednym szarpało, w drugim piszczały plastiki , trzeci słabo trzymał się drogi, a w jeszcze kolejnym czuło się każde wgłębienie w drodze. W małych autach dodatkowo nie czuliśmy się bezpiecznie.
Wygodne i Komfortowe auto elektryczne
E-golf jest inny. Jest także w pełni funkcjonalny. Bez problemu zmieszczą się 4-5 osoby . Jeśli mamy dzieci, to foteliki także bez problemu wejdą. Auto pięcio drzwiowe zapewniające całkiem sporo przestrzeni pasażerom oraz miejsca bagażowego. Najwyższa wersja, którą posiadamy jest wykonana porządnie. Plastiki nie odstają i nie piszczą. Wszystko jest dopasowane. Schowki po środku są chowane dzięki czemu wszystko wygląda schludnie.
W e-golfie siedzi się nisko – dla jednych wada dla innych zaleta. Mimo, że siedzimy nisko widoczność jest bardzo dobra. Aby odpalić auto nie potrzebujemy kluczyka , wystarczy że mamy go w kieszeni – wciskamy guzik i auto jest gotowe do jazdy.
Pośrodku mamy dotykowy ekran, w którym są wszystkie ustawienia auta. Drążek do zmiany „biegów” tradycyjny jak w większości aut z automatyczną skrzynią biegów.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to podłokietnik, który jest nisko i z tyłu przez co trzymanie na nim ręki podczas jazdy jest niewygodne.
Auto latem robiło 160-170 km. Gdy temperatura spada poniżej 0, zasięg spada do ok. 140 km.
Wiele osób twierdzi, że najwygodniejszym autem jakim jechało był passat , my twierdzimy że najlepszym autem elektrycznym jakim jechaliśmy je e-golf. Volkswagen robi naprawdę dobre samochody, co sprawia , że jesteśmy niesamowicie ciekawi nowego ID.
Pragniemy podkreślić , że porównujemy auta zbliżone gabarytowo i cenowo !
Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów
Witam. Żadna rewolucja ze auto volswagen przejedzie latem 150-170km w okresie zimowym włączając wycieraczki, ogrzewanie można odjąć 40% daje maks 100 a 110 km. Posiadam auto Chevrolet volt premier około roku, latem przejeżdża 100- 120 km przy normalnej jeździe ( czas ladowania baterii od 0 do 100% , 4.5 godzin zużycie prądu 15.5 kwg ) i posiada silnik spalinowy 1.5l. W chwili wyczerpania baterii mogę przejechać dodatkowo ponad 400km. Posiada kilka trybów jazdy np. Na prądzie lub benzynie. Takie auta jak Volkswagen elektryki produkował GM EV1 w 1997r .
*pośrodku