Volkswagen E-Golf (2017) bateria, ładowanie
Volkswagen dość poważnie podchodzi do elektromobilności. Widać to międzyinnymi po obiecujących planach i konceptach które wyglądają obiecująco. Poza tym w swej ofercie ma dwa auta elektryczne. W porównaniu do konkurencji jest to dobry wynik. Volkswagen UP i E-Golf o którym będziemy dziś mówić jako jednen z nielicznych modeli jest dostępny w Polski salonie.
Bateria
Pojemność akumulatora: Do 2017 roku pojemność akumulatora wynosiła 24 kWh. Rok temu została ona zwiększona do 36 kWh. Zmiana według VW miała sprawić że auto będzie miało o 50 % większy zasięg. Auto z nową baterią ma zapewnić 300 km zasięgu.
Dla przypomnienia przeciętny kierowca przejeżdża zwykle poniżej 50 km dziennie.
Ładowanie
Ładowanie e-golfa z gniazdka domowego będzie trwać 17 godzin. Jednak można założyć specjalną instalacje i ładować auto 11 kWh dzięki czemu skrócimy czas ładowania do 5 godzin. Elektryczny e-golf jest także wyposażony w szybką ładowarkę CSS. Prądem stałym naładujemy pojazd w 45 minut do 80 % pojemności akumulatorów.
Kupując pojazd na rynku amerykańskim musimy się liczyć z tym, że na trzyfazowej ładowarce maksymalny pobór prądu to 7 kWh, a nie tak jak w Europie 11 kWh. W wersji USA także mamy szybką ładowarkę CSS, ale Typ1 przez co potrzebna nam będzie przejściówka, aby móc naładować auto w europie.
Auto z 2017 roku dysponują mocą 134 KM. Auto wyposażone w 9.2 calowy wyświetlacz, monitorowanie martwego pola.
Ceny za auto zaczynają się od 164 890 zł