Samochód elektryczny kiedy się zwróci ?
Nowe badanie przeprowadzone przez ekspertów ds. Danych samochodowych Cap HPI ujawniło średnie koszty serwisowania i konserwacji samochodów elektrycznych. Pokazuje to, że pojazdy elektryczne kosztują średnio o 23 procent mniej niż pojazdy napędzane benzyną w okresie trzech lat lub 100 000km.
W przypadku mniejszych samochodów różnica jest jeszcze większa. Elektryczny Renault Zoe wygeneruje koszt na poziomie 5350 (1100 funtów) w ciągu 3 lat, ale Vauxhall Corsa 1.0 90 Design kosztuje prawie 7300zł (1500 funtów). To ponad 35 procent więcej.
Utrzymanie Nissana Leaf, obecnie najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego na świecie, kosztuje prawie 5850zł (1200 funtów) w ciągu trzech lat. Przy czym TSI VW Golf 1.0 to koszt 7000zł (1.429 funtów), wiec oszczędzasz prawie 20 procent.
Liczba pojazdów elektrycznych na drogach wzrosła o 128 procent w ciągu ostatnich trzech lat, a ponad 21 000 kierowców wykonało skok między kwietniem 2015 r. A kwietniem 2018 r. Koszty zakupu są nadal znacznie wyższe niż porównywalny samochód z silnikiem benzynowym, ale serwisowanie aut elektrycznych jest znacznie tańsze więc różnica się zwraca.
Jeśli chodzi o najbardziej popularne pojazdy elektryczne, prowadzi Nissan Leaf za nim BMW i3, Volkswagen e-Golf i Renault Zoe.
„Elektryczny silnik samochodowy ma o wiele mniej ruchomych części niż silnik benzynowy lub wysokoprężny” – powiedział Chris Plumb, starszy redaktor wyceny Cap HPI.
„Podczas gdy cena zakupu jest często wyższa, ale cały czas spada, kierowcy znajdą samochód EV o wiele tańszy w eksploatacji, przy znacznie niższych kosztach ładowania niż w odwiedzaniu pomp – a także niższych kosztach utrzymania.”
Zobacz także: Uber chce przesiąść się na samochody elektryczne – inwestuje 260 mln $