Brazylijski Nissan rozpoczyna współpracę z Federalnym Uniwersytetem w Santa Catrina (UFSC)
Brazylijski oddział Nissan zaczął współpracę z UFSC aby przetestować rozwiązania i przyszłe zastosowania akumulatorów z aut elektrycznych. Strony podpisały memorandum intencyjne i rozpoczynają badania nad systemami magazynowania energii za pomocą akumulatorów samochodowych pozyskiwanych z drugiej ręki.
W pierwszej kolejności UFSC otrzyma sześć zestawów akumulatorów z Nissana Leaf pierwszej generacji, które były używane w latach 2012-2016 jako taksówki w Sao Paulo i Rio de Janeiro.
Dwa obszary zastosowań, to magazynowanie energii dla budynków oraz dla instalacji słonecznych.
Ciekawe czy Nissan znajdzie w Brazylii odpowiednią liczbę akumulatorów. Do tej pory ten ogromny kraj nie pojawił się nawet na radarze statystyk sprzedaży aut elektrycznych.
Wydarzenie mające na celu sformalizowanie umowy odbyło się w Laboratorium Fotowoltaiki UFSC w mieście Florianopolis. W wydarzeniu wzięły udział najważniejsze osobistości Nissana oraz UFSC.
Brazylijski Nissan rozpoczyna współpracę z Federalnym Uniwersytetem
Zgodnie z przyszła umową Nissanowi i grupie badawczej UFSC umożliwione będzie przetestowanie akumulatorów drugiej generacji. Nissan początkowo dostarczy UFSC sześć baterii z Nissana Leaf-a.
Jedną z głównych linii badawczych dla tego partnerstwa jest zbadanie potencjału akumulatorów z auta EV w systemach magazynowania energii – Nissan nazywa je budynkami Xstorage – w celu zbierania mocy niezależnie od konwencjonalnych sieci. Biorąc pod uwagę średnie zużycie energii elektrycznej w Brazylii (170kWh w miesiąc, 5,66kWh dziennie), energia zgromadzona w jednej baterii może utrzymać gospodarstwo domowe przez około 3 dni.
Magazynowanie energii słonecznej, to kolejna linia badawcza, która zostanie przetestowana. Jeden zestaw zostanie zainstalowany na budynku samego laboratorium. Energia elektryczna wytwarzana w ciągu dnia przez panele fotowoltaiczne, będzie magazynowana w akumulatorach i będzie można ją wykorzystać nocą (w Brazylii ceny prądu nocą są najwyższe).
Profesor Ricardo Ruther mówi:
„Ta współpraca z Nissanem jest bardzo ważna dla naszego laboratorium, ponieważ pozwoli zjednoczyć dwa filary naszych badań, którymi są elektromobilność i magazynowanie energii. Jesteśmy podekscytowani szeroka gamą możliwości ponownego wykorzystania tych akumulatorów”
Sprawdź również Nio – Chiński producent aut elektrycznych wchodzi na rynek USA