Mercedes-Benz dostarcza swój pierwszy elektryczny autobus Citaro
Daimler, matczyna spółka Mercedes-Benz, ma kilka pomysłów na zelektryfikowanie swoich marek, w tym kilka dla swoich pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy. Jednym z takich programów jest elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro, a niemiecki producent ogłosił niedawno pierwszą dostawę.
Elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się autobusu Citaro Mercedes-Benz została odsłonięta w tym roku.
Dziś firma ogłosiła pierwszą dostawę autobusu elektrycznego do Hamburger Hochbahn AG, niemieckiej firmy transportu publicznego.
Hamburger Hochbahn AG, który obsługuje około 1000 autobusów na 111 liniach w Hamburgu, złożył zamówienie na 20 autobusów eCitaro i twierdzi, że „zamierza kupować tylko autobusy wolne od emisji spalin od 2020 roku.
Till Oberwörder, szef Daimler Buses, przekazał pierwszego eCitaro Henrikowi Falkowi, prezesowi zarządu w Hamburger Hochbahn AG.
Till Oberwörder skomentował dostawę pierwszego produktu eCitaro:
„Hamburger Hochbahn AG jest jednym z uznanych prekursorów alternatywnych systemów napędowych w lokalnym transporcie publicznym. Tworząc nowy eCitaro, opracowaliśmy przemyślaną i wyrafinowaną koncepcję autobusu miejskiego, która będzie miała decydujący wpływ na promowanie elektromobilności w miastach. Cieszymy się, że możemy dziś dostarczyć pierwszy seryjny pojazd produkcyjny. ”
Mercedes-Benz eCitaro
Podczas gdy eCitaro bazuje na swoim poprzedniku z silnikiem wysokoprężnym, Daimler twierdzi, że dokonał kilku ulepszeń:
„Górny segment jest pomalowany na kolor pojazdu, płynnie przechodzi od słupka A0 z przodu do słupka narożnego z tyłu, i wizualnie oprawia bok. Te optyczne sztuczki nadają eCitaro idealne proporcje i sprawiają, że wydaje się lekki. ”
Jeśli chodzi o układ napędowy, to autobus wyposażony jest w dwa silniki elektryczne. System akumulatorów jest modułowy i podzielony na dwa pakiety.
Daimler opisuje system baterii:
„Akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności około 243 kWh. Są one modułowe: baterie są podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Oprócz dwóch modułów akumulatorowych na dachu pojazdu, standardowe wyposażenie obejmuje cztery moduły znajdujące się z tyłu autobusu. W eCitaro zajmują one miejsce dzisiejszego układu napędowego silnika spalinowego i skrzyni biegów. W zależności od wymagań klienta, dwa lub cztery moduły akumulatorowe są zamontowane na dachu eCitaro. ”
Producent autobusu mówi o zasięgu „150 kilometrów w lecie” i „do 250 km w idealnych warunkach.”
> Nissan inwestuje w akumulatory, zapewniające „5-minutowe szybkie ładowanie”