McLaren Speedtail wyprodukowano 106 egzemplarzy – wszystkie sprzedane
„Speedtail”, pierwszy hiper-GT firmy McLaren Automotive. Przy prędkościach do 250 km/h jest to najmocniejszy samochód drogowy wyprodukowany przez brytyjską firmę. Speedtail wyróżnia ikonę McLaren F1 dzięki innowacyjnemu kabinowemu fotelowi trzyosobowemu. Produkcja ograniczona jest do 106 sztuk. Auto zostało wycenione na 2 miliony dolarów. Wszystkie modele zostały sprzedane – w rzeczywistości zainteresowanie znacznie przekroczyło plany produkcyjne. Moc pochodzi z układu hybrydowego silnika benzynowego i elektrycznego umieszczonego w lekkim korpusie z włókna węglowego.
Mike Flewitt, dyrektor generalny firmy, mówi, że auto przypomina mu „eleganckie streamlinery, które kiedyś ustanowiły światowe rekordy”. Speedtail zapewnia łączną moc 1,050KM przy przyspieszaniu do 300km/h w ciągu zaledwie 12,8 sekundy, aby być szybszym niż najmocniejsza maszyna McLarena, P1. Aby uzyskać dodatkową moc, tryb „Velocity” optymalizuje silnik i aktywną aerodynamikę, obniżając nadwozie o 35 mm, więc najwyższy punkt samochodu znajduje się zaledwie 1120 mm od drogi.
Celem było zaprojektowanie trzyosobowego hiper-GT w duchu F1.
To wyjątkowy produkt. Wygląd zewnętrzny koncentruje się na dostarczaniu najlepszych właściwości aerodynamicznych, dzięki czemu Speedtail jest najbardziej wydajnym pojazdem McLaren, jaki kiedykolwiek zbudowano. Jest to w dużej mierze zasługą dramatycznie smukłego i wydłużonego korpusu o średnicy 137 mm i kokpitu w kształcie łzy, który utrzymuje powietrze blisko nadwozia i łagodnie ją odsuwa.
Zwężający się tył wyposażony jest w elastyczne spojlery węglowe, które podnoszą i dostosowują się do stylu jazdy, aby dodatkowo zwiększyć docisk do drogi.
Chowane cyfrowe kamery cofania zastępują tradycyjne lusterka boczne, natomiast statyczne elementy aerodynamiczne pokrywają przednie zindywidualizowane opony Pirelli „P-Zero”.
Wyrzeźbione wąskie siedzenia pokryte są skórą; siedzenie kierowcy jest regulowane, a dwa tylne zamocowane. Wszelkie opcję dodatkowe można zamówić za pośrednictwem specjalnego działu McLaren Special Operations.
Kilka cyfrowych ekranów po obu stronach kierownicy zapewniają niezbędne informacje drogowe. Z przodu i z tyłu znajdują się dwie przegrody bagażowe, na jakieś 162 litry mieszczą się jedna walizka i dwie mniejsze torby – spersonalizowane przez zespół McLaren. Wreszcie, przełącznik przyciemnia górną część przedniej szyby, eliminując potrzebę stosowania osłon przeciwsłonecznych. Tu chodzi o sprytne rozwiązania.