LEXUS sceptycznie nastawiony do aut elektrycznych
Istnieje wiele pesymistycznych przewidywań dotyczących przyszłości pojazdów elektrycznych pochodzących od szefa Lexusa , Yoshihiro Sawy.
W swoim ostatnim wywiadzie dla AutoCar, Sawa ostrzegł producentów samochodów przed nadmiernym naciskiem na w pełni elektryczne układy napędowe. Ostrzega, że takie decyzje biznesowe mogą być złe dla biznesu, ponieważ takie układy napędowe po prostu nie są w stanie zaspokoić potrzeb wszystkich kierowców.
Jednak interesujące jest to, że zarówno Lexus, jak i Toyota (jej firma macierzysta) jeszcze nie zanurzyli się w pełni w dziedzinę pojazdów elektrycznych. W końcu, to Toyota wkroczyła w napęd hybrydowy jako pierwsza wśród największych producentów samochodów na świecie.
Ale niestety, w ostatnich latach, japoński producent z pozoru niewiele zrobił, by rozbudować game w pełni elektrycznych pojazdów i układów napędowych. Dlatego nic dziwnego, że Sawa, w rozmowie z Autocar, ostrzega o wpływie takich samochodów na środowisko.
„Naszą filozofią jest zapewnienie swobody przemieszczania się, dlatego musimy rozwijać technologię na wszystkich frontach. Rozumiemy, że elektryczność jest bardzo potrzebna, ale widzimy także, że 100% pojazdy elektryczne nie będą nadawały się dla każdego. Na przykład nie możesz zrobić elektrycznego Land Cruisera i są ludzie w odległych częściach świata, których życie zależy od tego samochodu. Pojazdy elektryczne wymagają obecnie długiego czasu ładowania i akumulatorów, które mają wpływ na środowisko podczas produkcji i ulegają degradacji wraz z wiekiem. Musimy rozważyć plany dotyczące przyszłego użytkowania i recyklingu. Wolę podejść do przyszłości w bardziej uczciwy sposób. „
To podejście zostało zaprezentowane opinii publicznej na początku ubiegłego roku, dzięki koncepcji Lexus LF-1. Pojazd umożliwia producentowi wykorzystanie układu elektrycznego, ogniw paliwowych, hybrydowych i benzynowych. Ale stworzenie tylko prototypu w 2018 roku, bez realnego celu, który można by określić jako produkcję, może być po prostu przypadkiem zakopania głowy w piasku.
Zobacz także: Lexus snuje plany na temat samochodów elektrycznych
Porsche, Mercedes-Benz i Jaguar, wszyscy inwestują mnóstwo pieniędzy na badania i rozwój w samochody napędzane prądem (rzeczywiste modele produkcyjne mają trafić do salonów w ciągu najbliższych 2-4 lat ), staje się coraz bardziej oczywiste, że Lexus może zostać daleko w tyle.
Prawdę mówiąc, wywiad, który Lexus Boss, Yoshihiro Sawa przekazał publikacji, ujawnia niepokojące szczegóły dotyczące przyszłości marki. Coraz bardziej widoczne staje się to, że obecne kierownictwo Lexusa idzie naprzeciw wszystkim, unikając zarówno pełnej elektryzacji, jak i autonomicznej jazdy.