Kupiłeś Tesle Model 3, będziesz jeszcze musiał poczekać.
Tesla zwiększyła produkcje Modelu 3 i jak najszybciej chciała rozwieść auta swoim klientom. Niestety pracownicy nie wyrabiają się i nie dotrzymują dat dostaw aut. Dochodzą głosy, że wielu klientów, którzy doświadczyli opóźnień, jest już mocno sfrustrowana całą tą sytuacją.
Electrek opisuje sytuację klienta, który zamówił auto wpłacając depozyt w wysokości 1000$ ponad 2 lata temu. Następnie po pewnym czasie złożył właściwe zamówienie na Model 3 kiedy było to już możliwe. Zgodnie z procedurami klient dostał informacje, że auto jest już wyprodukowane i otrzymał numer VIN swojej wymarzonej Tesli. Dostał również informację o dacie dostawy auta. Niestety dwa dni później klient otrzymuje informację, że w aucie jest problem z akumulatorem trakcyjnym i zostanie mu przydzielone nowe aut. Data dostawy została przesunięta o dwa tygodnie. Dzień przed umówioną datą dostawy, pracownik Tesli poinformował „szczęśliwca”, że tak naprawdę nie ma przypisanego auta i data dostarczenia nie jest znana.
Klient jest rozgoryczony i zniesmaczony podejściem firmy. Czekasz na auto dwa lata. Dostajesz informację, że będzie u Ciebie konkretnego dnia. Każdy by się ucieszył i planował wycieczkę swoim nowym bolidem. Czekasz jak na Mikołaja w święta, a tu nagle dostajesz obuchem i dowiadujesz się, że auta nie będzie w wyznaczonym terminie. Ba, nawet nie wiadomo kiedy będzie. Wydając naprawdę niemałe pieniądze, oczekujesz lepszego traktowania.
U kolejnego klienta sytuacja wyglądała podobnie z jednym wyjątkiem. Auto zostało wcześniej w całości opłacone. Dostawa aut wyznaczona i z nieznanych powodów przekładana czterokrotnie. Klient musiał opłacić już dwie raty kredytu za auto, którego nadal niema i nie wie kiedy je dostanie.
Jak to zwykle bywa Tesla znowu sprzedaje produkt, którego niema lub jest nieskończony. Jest mistrzem marketingu i robienia sobie PR-u mimo wszystko wiele osób nadal uwielbia tą firmę. Jednak mi ich podejście do klienta nie odpowiada.
Obiecują coś czego nie są w stanie spełnić. Jak się okazuje wyprodukowanie auta to nie wszystko. Trzeba również mieć odpowiednio rozwinięty transport i usługi logistyczne jeżeli chcemy mieć zadowolonych klientów. Tesla nadal chcę zwiększać możliwości produkcyjne swoich fabryk, tylko po co jak już teraz nie jest wstanie dostarczać tych aut do klientów.
Sprawdź również Kobieta hamowała jednak Tesla nie zareagowała – właścicielka pozywa firmę