Hyundai IONIQ Electric otrzyma większą baterie
Konkurencja rośnie, nowych modeli samochodów elektrycznych z tygodnia na tydzień przybywa. Pokazywane auta elektryczne wyglądają coraz lepiej i mogą się pochwalić coraz większymi zasięgami. Potencjalny Kowalski zainteresowany zakupem auta elektrycznego chce samochód, które zapewni mu co najmniej 200 km zasięgu.
Kiedy Hyundai IONIQ trafił do sprzedaży oferował 200 km zasięgu za kwotę 30 000 USD.
Teraz Hyundai zapowiada zwiększenie rozmiarów akumulatora w IONIQ najprawdopodobniej w przyszłym roku, w modelu 2020.
„To będzie udana poprawa, ale nie taka jak zasięg w Hyundai Kona” powiedział Castillo Hyundai.
Podczas pierwszej przejażdżki Hyundai KONA zespół InsideEV stwierdził, że pojazdy elektryczne potrzebują dwóch rzeczy: 320 km zasięgu oraz wyglądu crossovera. Niestety IONIQ nie posiada żadnej z tych cech.
Pomimo tego, że koreański hatchback zbiera same superlatywy, jego sprzedaż nie jest na zbyt wysokim poziomie. Hyundai IONIQa w wersji PHEV sprzedano w tym roku o połowę mniej niż Kia Niro PHEV.
Hyundai IONIQ nawet gdy dostanie większą baterie będzie miał problem z wygraniem w bratobójczej walce z Koną. Kona, to miejski ładny SUV w przystępnych pieniądzach i dużym jak na obecne czasy zasięgiem.
Pytanie, które zadaje sobie obecnie wiele osób jest takie, że skoro akumulator ma być większy w stosunku do obecnego, to jak duży będzie?
Patrząc na modele BMW I3, VW E-GOLF, Ford Focus w ostatnim czasie baterie w tych modelach zwiększyły się od 40% do 51 %. Wzrost zasięgu o 50 % w IONIQ skutkowałby zasięgiem 300 km na jednym ładowaniu.
Zobacz także: Elektryczne hulajnogi na drogach we Wrocławiu wspierane przez Google i Ubera
Źródło: InsideEV