Elektryczny Koenigsegg – to możliwe
Usuniecie silnika spalinowego z modelu Regera, uczyniłby z niego najbardziej zaawansowany samochód elektryczny na świecie, mówi szef firmy.
Firma Koenigsegg została założona prawie ćwierć wieku temu, ale dopiero w 2002 r. dostarczono klientowi pierwszy model produkcyjny. Do dnia dzisiejszego ta niszowa szwedzka marka dostarczyła zaledwie 120 pojazdów – wystarczyło aby marka znalazła się na mapie motoryzacyjnej. Najpopularniejszy modelem jest niewątpliwe Agera RS, oficjalnie najszybszy samochód produkcyjny.
Podczas gdy Agera RS może przyciągać teraz całą uwagę, pamiętajmy, że Regera to w rzeczywistości flagowy model Koenigsegga. Został już wyprzedany. Hybrydowy hipercar zostanie wyprodukowany w ilości 80 szt. W cenie ok. 1.9 miliona dolarów. Będzie uzbrojony w 5-litrowy silnik V8 i trzy silniki elektryczne. Regera katapultuje się do 100km/h w 2,8 sekundy a jej prędkość maksymalna ma przekroczyć 400km/h.
Regera jest wyraźnym znakiem, że Koenigsegg jest gotowy do elektryfikacji swojego pojazdu i jest zapowiedzią przyszłych projektów marki. Założyciel i dyrektor generalny Christian von Koenigsegg, rozmawiał z Auto Guide podczas Canadian International Auto Show na temat programu EV firmy. Szef twierdził że po przez usunięcie silnika spalinowego Regery, może skutecznie przekształcić go w „prawdopodobnie najbardziej zaawansowany EV na świecie”
Dodał że sam napęd elektryczny ma moc ok. 700koni mechanicznych, a jego akumulator waży zaledwie 70 kilogramów. Christian pochwalił się największym osiągnięciem w dziedzinie EV firmy. Auto posiada pierwszy na świecie homologowany układ napędowy zasilany przez 800V a jednocześnie „najbardziej ekstremalny system akumulatorowy jaki kiedykolwiek stworzono dla samochodu drogowego”
„Tak więc, w pewnym sensie, jesteśmy trochę na krawędzi technologii EV, ale jest to trochę ukryte przez fakt, że mamy tam również silnik spalinowy.”
Jest problem z całkowicie elektrycznymi pojazdami. Auto musi wydawać z siebie dźwięk, podczas gdy pojazdy elektryczne sa całkowicie bezszelestne. Dźwięk generowany przez te samochody o zerowej emisji nie jest szczególnie atrakcyjny w porównaniu z hałasem dostarczony przez duży silnik V8. Tylko z tego powodu Christian von Koenigsegga uważa że Regera oferuje to, co najlepsze z obu światów, łącząc zalety elektrycznego układu napędowego z akustycznymi doświadczeniami silnika spalinowego.
Bądźcie pewni , że wysiłki Koenigsegga dotyczące elektryfikacji nie będą dotyczyły zwiększenia efektywności, firma jest bardziej zainteresowane zwiększeniem osiągów i mocy. Z konwencjonalnie napędzaną Agerą RS, technicznie zdolną do osiągnięcia 480km/h . Napędy EV przynoszą poprawę wydajności w każdym aspekcie w porównaniu z autami spalinowymi. Cóż, z wyjątkiem dźwięku.
Sprawdź również Mercedes prezentuje nowy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy