Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja
Chevrolet Volt auto typu plug-in z możliwością ładowania z gniazdka. Jedno z aut plug-in z rozsądnym zasięgiem, ponieważ wynosi ok. 70 km latem. Jest to dobry wynik w porównaniu do konkurencji która oferuje 20-50 km zasięgu na prądzie. Wybierane przez wiele osób które chciałyby jeździć tanio ale jednak auto w 100 % elektryczne zapewnia za mały zasięg wtedy warto pomyśleć o wybraniu Volta bądź jak kto woli Ampere.
Chevrolet Volt i Opel Ampera
To dokładnie to samo auto z tym że Ampera była produkowana na rynek europejski a Volt na rynek amerykański. Niestety Opel wycofał się z produkcją Ampery ponieważ była ona bardzo droga i nie sprzedawała się dobrze. Jeśli chodzi o różnice wizualne to inny jest przedni zderzak. Technicznie jest to dokładnie to samo auto. Auto zostało po raz pierwszy pokazane w 2009 roku produkcja zaczęła się w 2010r. Producentem jest General Motors. 5 drzwiowy liftback z dwoma silnikami, elektrycznym o mocy 150KM i spalinowym 86KM. Z roku na rok były wprowadzane subtelne zmiany oraz stopniowa powiększana bateria. W 2016 roku auto przeszło pierwszy lifting. Aktualnie dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Volt jest pojazdem elektrycznym przez pierwsze 40-70 km dopóki jego akumulator się nie rozładuje. Następnie przełącza się na silnik benzynowy i staje się hybrydą.
Pojazd koncepcyjny
Pierwsza generacja ( 2010-2015)
Pojazd koncepcyjny był 5 osobowy jednak pierwsza generacja Volta różniła się od konceptu między innymi tym że Volt który trafił do sprzedaży jest 4 osobowy. To głównie dlatego że bateria w pojeździe jest ułożona w literę T i znajduje się właśnie na środku i na tylnych siedzeniach.
Bateria
W Volcie bateria ma pojemność 16 kWh. Przy czym baterii użytkowej mamy jedynie 10 kWh. Co to oznacza? To, że bateria jest trwalsza i starcza na dłużej. Dla porównania LEAF 24 kWh ma baterii użytkowej 22 kWh. Musicie przyznać że procentowo jest spora różnica. Taka bateria ma dłuższą żywotność.
Auto można ładować podłączając je do domowego gniazdka o napięciu 230V. Nie jest wymagana żadna dodatkowa instalacja.
Silnik wolnossący 1,4 litrowy
- 2011 rok akumulator 16 kWh
- 2013 rok akumulator 16,5 kWh
- 2015 rok akumulator 17,1 kWh
Druga generacja ( 2016 – obecnie )
Dostawy detaliczne Volta drugiej generacji rozpoczęły się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w październiku 2015 roku jako rok modelowy 2016. Dostarczono wtedy 1324 sztuki pojazdu w USA.
Volt drugiej generacji ma zmodernizowany układ napędowy z silnikiem benzynowym 1,5 l. Akumulator jaki został zastosowany ma pojemność 18,4 kWh. Zastosowano nową chemie dzięki czemu bateria magazynuje 20 % więcej energii elektrycznej. Dzięki temu zasięg został zwiększony według EPA do 85 kilometrów. Dla przypomnienia model 2015 osiągał 61 km zasięgu.
Witam. Mój Chevrolet volt Ltz z 2017r przejeżdża w lato ciepłe dni od 95 do 115km. Obecnie na przełomie miesiąca listopad 2018r ok 65 a 80km. Więcej opcji włączone. Wystarczająca jazda po mieście. Będę szukał modelu Chevrolet volt premiera.
Mój Chevrolet volt Ltz z 2017r przejeżdża w lato ciepłe dni od 95 do 115km. Obecnie na przełomie miesiąca listopad 2018r ok 65 a 80km. Więcej opcji włączone. Wystarczająca jazda po mieście. Będę szukał modelu Chevrolet volt premiera.
Witam. Posiadam już drugiego chevroleta volta. Mój Chevrolet volt premier z 2016r przejeżdża w ciepłe dni przełom kwiecień-październik. Tryb jazdy swobodny od 95 do 115km. Obecnie na przełomie miesiąca listopad-marzec 2018/19r ok 65 a 80km. Więcej opcji włączone. Wystarczająca jazda po mieście. Będę szukał następnego modelu Chevrolet volt premiera.