Audi E-Tron zagrożenie dla Tesli model X
Dzięki elektrycznemu crossoverowi E-Tron, firma z Ingolstadt chce przyciągnąć klientów ceniących luksus, wydajności i środowisko. Pierwsze samochody przyjadą w następnym roku, ceny zaczynają się od 79 900 euro, ceny na Polskę nie zostały jeszcze podane.
Nie tylko E-Tron jest mocnym zagrożeniem dla elektrycznej Tesli Model X, tak samo jak zbliżający się Mercedes EQC i już dostępny Jaguar I-Pace. Cena i dane techniczne całej trójki są wówczas na bardzo podobnym poziomie. Audi E TRON napędzany jest przez dwa silniki elektryczne o mocy do 300 kW / 408 KM i momencie obrotowym 660 Nm, niezbędna moc pochodzi z akumulatora 95 kWh, chłodzonego cieczą. Akumulator znajduje się w podłodze pojazdu i powinien dostarczyć średnio około 400 kilometrów zasięgu. Istotną sprawą jest, że Audi E-Tron jest znacznie tańszy( 15 000 euro ) i młodszy od starszego Modelu X.
Audi stara się zminimalizować obawy potencjalnym klientom związane z brakiem zasięgu i wraz z innymi niemieckimi producentami tworzy ogólnoeuropejską ultraszybką sieć ładowania. Maksymalna prędkość ładowania elektrycznego E-Trona wynosi 150 kW, bateria jest wtedy w około pół godziny ponownie do 80 procent pełna.
Według Audi, większość klientów podłączy E-Tron tak czy inaczej w domowym garażu do gniazda ściennego, gdzie proces ładowania trwa około ośmiu i pół godziny. Na pokładzie znajdzie się także ładowarka umożliwiająca ładowanie w domu bądź na słupku w mieście trzema fazami.
E-Tron to pierwsze produkowane Audi z czystym napędem elektrycznym. Technicznie nie opiera się na opracowanym wspólnie z platformą Porsche premium electric, ale na normalnym zestawie modelu tej marki – jego najbliższym krewnym jest średniej wielkości SUV Q5. W przyszłym roku nastąpi wariant Coupehaft Sportback, a następnie kolejne modele. Do 2025 roku w portfolio ma znaleść się dwanaście czysto elektrycznych aut.
Zobacz także: Nowe normy emisji spalin – Niemcy mają problem