Audi E-TRON (2018) – Specyfikacja, Cena, Zasięg
Pod koniec 2018 roku Audi wprowadza do swojej oferty elektryczny samochód terenowy. Auto będzie miało ponad 400 km zasięgu, E-tron będzie konkurował z Teslą Model X.
Światowa premiera pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Audi nastąpi już niebawem, ponieważ 17 września 2018 roku. Auto ma trafić do sprzedaży pod koniec bieżącego roku.
Na niemieckim portalu został opublikowana recenzja nowego samochodu elektrycznego od Audi oraz podano cenę podstawowej wersji auta.
Korpus E-trona wykonany jest w formacie Q6. Długość auta to 4.90m. Przy czym Q5, to 4.66m, a Q7 5.05m. E-tron będzie miał 1.62 metry wysokości i jedyne 1.94 metra szerokości.
E-tron wyposażony w wirtualne lusterka.
Audi przywiązuje dużą wagę do aerodynamiki E-trona. Tak więc zawieszenie obniża się przy prędkości 120 km / h nawet o 26 milimetrów.
E-SUV od Audi został wyposażony w „wirtualne lusterka”, które posiadają tylko jedną kamerę. Według własnych danych Audi jest pierwszym producentem, który oferuje lusterka w formie kamery. Funkcja jest jednak opcjonalna, w standardowej wersji e-tron jest wyposażony w normalne lustra na drzwiach. Obraz z wirtualnych lusterek powinien być wyświetlany na ekranach OLED w obszarze przejściowym między deską rozdzielczą a słupkiem A.
Audi ma dwa silniki elektryczne, jeden z przodu, a drugi z tyłu. Mimo tego jest niesamowicie cichy. Mimo mocnego przyspieszenia dźwięk silników jest prawie niesłyszalny. To dlatego, że Audi włożyło dużo czasu i pieniędzy w każdy szczegół auta – tylna oś jest izolowana trzykrotnie.
Kokpit z dwoma ekranami, które już znamy z A6, A7 i A8. Ekran dotykowy do regulacji klimatyzacji i multimediów.
Audi E-TRON (2018) – Specyfikacja, Cena, Zasięg
Jako, że E-tron jest autem elektrycznym został zmieniony system nawigacji. Auto pokazuje nam najbliższe stacje ładowania.
Audi dąży do tego aby konkurować z Teslą Model X. Dlatego Pojemność akumulatorów powinna wynosić od 70 do 105 kWh, a zasięg przekraczać 400 kilometrów. Maksymalna moc pojazdu 408KM (300 kW), a moment obrotowy 664 Nm. Audi najbardziej dumny jest z odzyskiwania energii, które zostało zastosowane w aucie. Przy hamowaniu auto odzyskuje do 30 procent więcej energii. Audi obiecuje także, że auto może być ładowane na szybkich stacjach ładowania mocą 150 kW. Umożliwiałoby to w 30 minut naładowanie znacznie akumulatora i ruszenie w dalszą trasę.
Najtańsza wersja E-TRONA będzie kosztować 66.000 euro, a zatem 25.000 euro taniej niż Tesli Model X !!
Zobacz także: Nowe elektryczne Audi. Zamówienia na E-TRONa są już przyjmowane.