2019 Peugeot 3008 i 508 Plug-In
Crossover otrzymuje napęd na wszystkie koła i moc do 300 koni mechanicznych.
Klienci skarżą się na brak napędu na wszystkie koła w 3008, jednak ma się to zmienić. Peugeot wreszcie rozwiązuje ten problem. Dostępny wyłącznie w wersji 3008 GT, HYBRID4 łączy w sobie 1,6-litrowy silnik benzynowy PureTech z silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi i drugim napędzającym tylne koła.
Silnik spalinowy dostarcza 200 koni mechanicznych (147 kilowatów), podczas gdy każdy z silników elektrycznych dostarcza 110 KM (80 kW). Łączna moc to 300 KM (220 kW), Peugeot 3008 GT HYBRID4 z napędem na wszystkie koła potrzebuje zaledwie sześciu i pół sekundy do osiągnięcia 100 km/h. Dzięki akumulatorowi o pojemności 13,2 kWh zapewnia on 60 kilometrów zasięgu na baterii w nowym, bardziej realistycznym cyklu WLTP, podczas pracy wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.
Jeśli chodzi o zwykły system HYBRID, to jest on dostępny również dla crossovera 3008, a także dla nowego 508. Składa się z 180-konnej konfiguracji tradycyjnego silnika i pojedynczego 110-konnego (80-kW) silnika elektrycznego o łącznej mocy 225 KM (165 kW). Te modele z napędem na przednie koła mają nieco mniejszy 11,8-kWh akumulator zapewniający zasięg elektryczny na poziomie 40 km.
Jeśli chodzi o ładowanie pakietów akumulatorowych, będzie to trwało siedem godzin przy użyciu standardowej wtyczki (3,3 kW, ładowarka 8A) lub cztery godziny z ładowarką 14A o mocy 3,3 kW. W sytuacji kiedy szybko potrzebujemy się naładować pozostaje Wallbox ładujący 32A o mocy 6,6 kW. Skraca on czas ładowania do mniej niż 1 godziny 45 minut.
Odsłonięte dzisiaj, trzy zelektryfikowane Peugeoty nie będą dostępne w Europie aż do drugiego kwartału przyszłego roku.
Zobacz także: Skoda Vision RS hybryda Plug-In Paris Motor Show