• Współpraca
  • Ogłoszenia
No Result
View All Result
poniedziałek, 9 czerwca, 2025
Elektryczna Rewolucja
  • News
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    Toyota będzie produkować auta elektryczne

    Toyota zmienia zdanie …będzie produkować auta elektryczne

    Pożar tesli

    Tesla zapaliła się podczas ładowania – Pożar Tesli

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    carsharing innogy

    Carsharing Innogy – 500 elektrycznych BMW I3

    Trending Tags

    • News
  • Auta Elektryczne
  • Informacje
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Elektryczny Volkswagen e-golf

    Elektryczny Volkswagen e-golf wrażenia z jazdy – opinia, porównanie

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Elektryczny Fiat 500e - Import z USA ile można zarobić ?

    Elektryczny Fiat 500e – Import z USA ile można zarobić ?

    Dopłaty do samochodów elektryczny dla aut do 125 tys zł

    Dopłaty do samochodów elektrycznych dla aut do 125 tys zł

    Tesla umożliwia ładowane Tesli Model 3 na CHAdeMO

    Ładowanie Tesli Model 3 na CHAdeMO jest już możliwe

    Trending Tags

    • Dane techniczne
      elektryczny mercedes b

      Elektryczny Mercedes B Klasa w środku – Specyfikacja

      Volvo Polestar 2

      Volvo Polestar podaje pierwsze dane swojego „konkurenta Modelu 3”

      smart fortwo EQ cabrio

      Smart Fortwo EQ Cabrio – elektryczny kabriolet

      Audi e-tron specyfikacja

      Audi e-tron specyfikacja

      Toyota RAV4 EV elektryczna

      Toyota RAV4 EV elektryczna – zasięg, ładowanie

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Trending Tags

      • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia
    Elektryczna Rewolucja

    Uniwersytet w Michigan dokonał przełomu w akumulatorach ze stałym elektrolitem

    Elektryczna Rewolucja by Elektryczna Rewolucja
    21 sierpnia, 2018
    in Auta Elektryczne, News
    0

    Uniwersytet w Michigan dokonał przełomu w akumulatorach ze stałym elektrolitem

    Zespół badawczy z Uniwersytetu w Michigan(UofM) ogłosił przełomowy rozwój akumulatorów ze stałym elektrolitem który mógłby w przyszłości podwoić wydajność akumulatorów litowo-jonowych obecnie używanych.

    Nowa chemia wykorzystuje elektrolit w stanie stałym i metaliczną anodę. Zgodnie z testami, możliwości ładowania wzrosły z typowych 20-50 godzin dla pełnego naładowania do zaledwie trzech, bez pogorszenia się stanu ogniw po 22 dniowym cyklu.

    Poprzedni wpis

    PKP stawia ładowarki do samochodów elektrycznych przy dworcach

    Przejście na energię odnawialną: Wyzwanie dla rządu

    6 kwietnia, 2024
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    3 stycznia, 2020

    Baterie litowo-metalowe (znane od ok. 40 lat) nie są łatwe do ujarzmienia, mogą one się palić podczas ładowania. UofM stworzył ceramiczną warstwę Li7La3Zr2O12 (LLZO) dzięki czemu powierzchnia anody jest stabilizowana podczas cyklu. Ceramika ma również funkcję elektrolitu w stanie stałym. Jest to nadal wczesna faza rozwoju, ale kto wie, może ta nowa formuła stanie się sukcesem.

    Artykuł UofM wyjaśnia różnice między konwencjonalnymi bateriami litowo-jonowymi a baterią z anodą litową i elektrolitem w stanie stałym.

    „To może być przełom – zmiana paradygmatu w działaniu baterii” – powiedział Jeff Sakamoto, profesor inżynierii mechanicznej UofM, który kieruje badaniami.

    W latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku akumulatory litowo-jonowe które wykorzystywały ciekłe elektrolity, uznano za kolejna wielką rzecz, wchodząc na rynek wczesnych telefonów przenośnych. Jednak skłonność baterii do spalania się podczas ładowania, poprowadziła inżynierów w różnych kierunkach. Atomy litu, które przemieszczają się między elektrodami, miały tendencję do budowania przypominających drzewo włókien zwanych dendrytami, na powierzchni elektrod, ostatecznie powodując zwarcie akumulatora i zapłon łatwopalnego elektrolitu.

    Bateria litowo-jonowa – bardziej stabilna , ale o mniejszej energii, została wprowadzona w 1991 roku i szybko stała się nowy standardem. Baterie te zastąpiły Lit anodami grafitowymi, które pochłaniają lit i zapobiegają tworzeniu się dendrytów.

    Grafit może pomieścić tylko jeden jon litowy na każde sześć atomów węgla, co daje mu pojemność właściwą około 350 mAh/g. Lit w stanie stałym ma pojemność właściwą 3800 mAh/g. Obecnie najlepsze akumulatory litowo-jonowe mogą posiadać gęstość energii na poziomie 600Wh/l, a baterie ze stały elektrolitem mogą podwoić tą wartość.

    Aby rozwiązać problem związany z procesem spalania litu, inżynierowie UofM utworzyli warstwę ceramiczną, która stabilizuje dendryty i zapobiega pożarom. Umożliwia baterią czerpanie korzyści z posiadania stałego elektrolitu bez zagrożenia pożarem i degradacji w czasie.

    „To co wymyśliliśmy, to inne podejście – fizyczna stabilizacja powierzchni metalowej za pomocą ceramiki” – powiedział Sakamoto.

    „Do tej pory tempo w jakim można było obciążyć lit oznaczałoby, że musiałbyś ładować baterię samochodową przez 20-50 godzin. Dzięki temu przełomowi udowodniliśmy że można to zrobić w 3 godziny”

    Ten proces ładowania nieuchronnie prowadzi do ostatecznej śmierci baterii litowo-jonowej. Wielokrotna wymiana jonów między katodą i anodą powoduje widoczną degradację zaraz po pierwszym użyciu.

    Jednak podczas testowania ceramicznego elektrolitu nie obserwuje się widocznej degradacji po długotrwałym cyklu, powiedział Nathan Taylor, stażysta podyplomowy UofM w dziedzinie inżynierii mechanicznej.

    „Zrobiliśmy ten sam test przez 22 dni” – powiedział. „Akumulator był taki sam na początku, jak na końcu. Nie zauważyliśmy żadnej degradacji. Nie znamy żadnego innego elektrolitu w stanie stałym, pełniącego tę funkcję przez tak długi czas”

    Badania są finansowane przez agencję Advanced Research Project – Energy i Departament Energii.

    Zostaw ocenę

    Podziel się:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Like this:

    Like Loading...

    Podobne

    Previous Post

    Brazylijski Nissan rozpoczyna współpracę z Federalnym Uniwersytetem w Santa Catrina (UFSC)

    Next Post

    Ford Fusion (2019) zwiększony zasięg elektryczny

    Next Post
    Ford Fusion (2019) zwiększony zasięg elektryczny

    Ford Fusion (2019) zwiększony zasięg elektryczny

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Subskrybuj Newsletter aby być na bieżąco!

    Polecane

    PKP stawia ładowarki do samochodów elektrycznych przy dworcach

    Przejście na energię odnawialną: Wyzwanie dla rządu

    6 kwietnia, 2024
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    3 stycznia, 2020

    Wygodne i Komfortowe auto elektryczne – Zwyciężył Volkswagen e-GOLF

    3 stycznia, 2020
    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    25 listopada, 2019
    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    26 września, 2019

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Sklep – Ładowarki do Aut Elektrycznych

    ładowarki do samochodów elektrycznych

    Popularne

    • Audi E-TRON (2018) - Specyfikacja, Cena, Zasięg

      Audi E-TRON (2018) – Specyfikacja, Cena, Zasięg

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • 5 najlepszych samochodów elektrycznych – tanie auta elektryczne

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Kupujemy używanego Nissana Leaf – Na co zwrócić uwagę

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • BMW I3 zasięg, ładowanie – specyfikacja

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Samochody elektryczne na 2019 rok

      0 shares
      Share 0 Tweet 0

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    Facebook Instagram

    O NAS

    Od wielu lat fascynuje nas ewolucja w dziedzinie elektryfikacji transportu oraz odnawialne źródła energii. Znacząco wpływające na poprawę naszego szeroko rozumianego ekosystemu oraz jakości życia szczególnie w większych miastach. Obecnie ewolucja ta nabiera tempa godnego rewolucji dokonującej się na naszych oczach, którą staramy się aktywnie wspierać. Zaangażuj się i bądź liderem tych ekscytujących zmian oraz częścią naszej społeczności.
    Naszym marzeniem są miasta gdzie autobusy, samochody, motocykle i skutery są w 100 % elektryczne dzięki czemu nie wydzielają szkodliwych zanieczyszczeń i drastycznie zmniejszają hałas związany z ruchem miejskim.

    Facebook

    Facebook

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    No Result
    View All Result
    • News
    • Auta Elektryczne
    • Informacje
    • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia

    © 2018 Elektryczna Rewolucja

    %d