Tesla zapaliła się podczas ładowania na stacji szybkiego ładowania – Pożar Tesli
Tesla Model S podpaliła się i całkowicie spłonęła, podczas ładowania się na super szybkiej ładowarce Tesli w Antwerpii, w Belgii.
Lokalne wiadomości informują, że model S zapalił się na chwilę po rozpoczęciu ładowania (przetłumaczony z holenderskiego):
„Kierowca samochodu zaparkował go w tak zwanej„ Supercharger ”, szybkiej stacji ładującej w hotelu Novotel w Luithagen-Haven. Kiedy wrócił trochę później, jego Tesla i supercharger były spłonięte. Prawdopodobnie wystąpił problem techniczny przed ładowaniem. ”
Pożar Tesli – Auto ugaszone w basenie
Straż pożarna zastosowała interesującą technikę do gaszenia ognia i upewnienia się, że nie zapali się ponownie, co było problemem w przypadku pożarów samochodów elektrycznych.
Straż pożarna w Antwerpii zanurzyła samochód w basenie z wodą:
„Chwilę później pożar został ugaszony przez straż pożarną, zanurzając samochód w pojemniku z wodą. Aby mieć pewność, że ogień nie wybuchnie ponownie, Tesla lub to, co z niego zostało, pozostały w wodzie przez resztę nocy. ”
Pożary Tesli na stacjach Supercharger są dość rzadkie, ale nie jest to pierwszy przykład.
W 2016 roku Tesla Model S zapaliła się i spłoneła podczas ładowania na stacji Supercharger w Norwegii.
W tym czasie automaker powiedział, że przyczyną pożaru było zwarcie w samochodzie i chociaż producent samochodów nie wie, dlaczego doszło do zwarcia, to jednak popchnął aktualizację oprogramowania do swojej floty, aby „zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo podczas ładowania ”.
Niedawno Tesla zaktualizowała oprogramowanie do zarządzania akumulatorami po tym, jak kilka pojazdów Tesla Model S zapaliło się, bez żadnego wypadku.
Audi E-TRON 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa
Jak wygląda sprawa poruszania się pasem dla BUS aut rejestrowanych przed wejściem w życie tablic zielonych. Jest nieprawdopodobny bałagan jak zwykle, bo nagle wszystkie elektryki a są one na Polskich drogach od 1998r Peugeot 106 Citroen SAXO. Nagle wymaga się od nich tablic zielonych. Niestety nasi funkcjonariusze Policji jak i Straży Miejskiej są na tyle wykształceni, ze nawet nie spojrzą, czy w błotniku nie ma wejścia na ładowanie lub np.VOLT, czy AMPERA z samej nazwy są elektryczne. Bałagan w wydawaniu tablic też jest nieprawdopodobny przez wyszkolenie naszych „fachowców” Te same auta w jednym województwie maja zielone i to samo auto białe rejestrowane w Czerwiec 2020r czyli już wedle nowych przepisów. osoba która pisała ten przepis też pozostawia wiele do życzenia, bo wszystkie auta typu EREV są rejestrowane na tablicach zielonych i nawet auta typu PHEV. Dla wiedzy. Nie są to Hybrydy równoległe które zalewają nasz kraj niszcząc środowisko nieprawdopodobnie.