Tesla Model 3 rozpoczyna inwazję na amerykański rynek samochodów osobowych
Wygląda na to, że członek zarządu Tesli, Kimbal Musk ( brat Elona), nie żartował, gdy w odcinku CNBC Closing Bell, mówił że pojawienie się Modelu 3, na amerykańskich drogach pod koniec września może być dla niektórych szokiem.
https://twitter.com/danahull/status/1043655097819979776
Wygląda na to, że po poświęceniach członków społeczności Tesli i poświęceniu mnóstwa swojego czasu, trzeci kwartał 2018 może być kwartałem, kiedy Model 3 rozpoczyna inwazję na amerykański rynek samochodów osobowych.
Model 3, to najbardziej ambitny pojazd Tesli. Zaprojektowany od podstaw Model 3 był samochodem, który wyznaczyłby przyszłość Tesli. Sam Elon Musk powiedział, że sukces lub porażka Tesli zależą właśnie od Modelu 3. Trochę potrwało, zanim Tesla dotarła do etapu produkcji Modelu 3, a firma osiągnęła swój mityczny cel, polegający na wyprodukowaniu 5 000 elektrycznych sedanów w tygodniu do końca drugiego kwartału 2018 roku, sześć miesięcy później niż początkowo oczekiwano.
Tesla Model 3 – Sprzedaż
W lipcu, szacunki sprzedaży z witryny internetowej automatycznego śledzenia GoodCarBadCar sugerowały, że Tesla sprzedała 14 250 modelu 3 w ciągu miesiąca, co plasuje go na 7 miejscu na liście najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Ameryce. Biorąc pod uwagę fakt, że popularne pojazdy o niższej cenie, takie jak Toyota Camry i Honda Civic. Zajęcie na liście GCBC, 7-go miejsca przez Model 3 jest bardziej niż godne szacunku.
Podczas gdy sprzedaż Modelu 3 w lipcu była niewątpliwie imponująca, jej sierpniowe szacunki były jeszcze bardziej godne uwagi. Ze sprzedażą rzędu 20 450 pojazdów w sierpniu Model 3 stał się piątym najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w USA, pokonując Hyundai Elantrę i Nissana Altima. Model 3 został nawet wymieniony jako 15 najlepiej sprzedający się samochód w ogólnej liście Top 20 GCBC, która obejmuje tytanów takich jak Ford F-150 i Toyota Rav4.
Tesla Model 3 rozpoczyna inwazję na rynku w USA
Nie jest tajemnicą, że Tesla ma tendencję do inicjowania błyskawicznych dostaw i produkcji przed końcem kwartału. Firma zrobiła to w kwartale I, kiedy walczyła o zbudowanie 2 500 Modelu 3 w ciągu tygodnia i przyjęła tę samą strategię dla drugiego kwartału, kiedy próbowała wyprodukować 5000 elektrycznych sedanów w ciągu siedmiu dni. W trzecim kwartale Tesla zamierza wyprodukować 50 000-55,000 Modelu 3 – rekordową liczbę pojazdów – jednocześnie osiągając rentowność. Aby firma mogła wykonać te cele, samochody muszą być dostarczone do posiadaczy rezerwacji.
Gdy społeczność Tesli została zmobilizowana w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, wkrótce stało się oczywiste, że firma dostarczy ogromną liczbę pojazdów. W Stanach Zjednoczonych posty w mediach społecznościowych pokazywały zdjęcia licznych naczep transportujących samochody elektryczne w całym kraju. W Kanadzie członkowie społeczności Tesli również zauważyli duże partie wypełnione Modelem 3, Modelem S i Modelem X. Zdjęcia robione były w centrach w Kolumbii Brytyjskiej, Vancouver, Toronto i Ontario.
W liście do pracowników, Elon Musk napisał, że Tesla „ma mieć najbardziej niesamowity kwartał w swojej historii, budując i dostarczając ponad dwa razy więcej samochodów niż w poprzednim kwartale.” Kimbal Musk, na swojej stronie, napisał „ludzie nie zdają sobie sprawy, jak wiele modeli 3 pojawi się w Ameryce w ciągu najbliższych kilku tygodni.” Jeśli Tesla nadal będzie dostarczać auta weekendami, na drogach będzie (jak to nazywają zainteresowani ) inwazja Modelu 3 w USA i Kanadzie, to by znaczyło, że firma może znacznie przekroczyć oczekiwania w tym kwartale. Nie będzie nawet zaskoczeniem, jeśli model Tesla 3 wzrośnie o kilka pozycji wyżej w rankingu najlepiej sprzedających się we wrześniu amerykańskich samochodów osobowych w GoodCarBadCar.
Tesla działa tylko w branży motoryzacyjnej od 15 lat i w tym czasie przekształciła się z niszowego producenta, który oferował jeden mały, szybki, dwumiejscowy całkowicie elektryczny samochód sportowy w firmę, która zmuszają starszych producentów do wymyślania własnych pojazdów elektrycznych. Jednak Tesla ma jeszcze długą drogę przed sobą, zanim opanuje auto-biznes.
Zobacz także: Trzy rzeczy do rozważenia przy zakupie samochodu elektrycznego