• Współpraca
  • Ogłoszenia
No Result
View All Result
niedziela, 8 czerwca, 2025
Elektryczna Rewolucja
  • News
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    Toyota będzie produkować auta elektryczne

    Toyota zmienia zdanie …będzie produkować auta elektryczne

    Pożar tesli

    Tesla zapaliła się podczas ładowania – Pożar Tesli

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    Koncern energetyczny PGE przejął car sharing 4Mobility

    carsharing innogy

    Carsharing Innogy – 500 elektrycznych BMW I3

    Trending Tags

    • News
  • Auta Elektryczne
  • Informacje
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    Elektryczny Volkswagen e-golf

    Elektryczny Volkswagen e-golf wrażenia z jazdy – opinia, porównanie

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Nowe Renault ZOE bateria 52 kWh

    Elektryczny Fiat 500e - Import z USA ile można zarobić ?

    Elektryczny Fiat 500e – Import z USA ile można zarobić ?

    Dopłaty do samochodów elektryczny dla aut do 125 tys zł

    Dopłaty do samochodów elektrycznych dla aut do 125 tys zł

    Tesla umożliwia ładowane Tesli Model 3 na CHAdeMO

    Ładowanie Tesli Model 3 na CHAdeMO jest już możliwe

    Trending Tags

    • Dane techniczne
      elektryczny mercedes b

      Elektryczny Mercedes B Klasa w środku – Specyfikacja

      Volvo Polestar 2

      Volvo Polestar podaje pierwsze dane swojego „konkurenta Modelu 3”

      smart fortwo EQ cabrio

      Smart Fortwo EQ Cabrio – elektryczny kabriolet

      Audi e-tron specyfikacja

      Audi e-tron specyfikacja

      Toyota RAV4 EV elektryczna

      Toyota RAV4 EV elektryczna – zasięg, ładowanie

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Chevrolet Volt / Opel Ampera bateria, zasięg, specyfikacja

      Trending Tags

      • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia
    Elektryczna Rewolucja

    Idealne auto elektryczne do miasta

    Elektryczna Rewolucja by Elektryczna Rewolucja
    13 września, 2018
    in Informacje, Porady
    1

    Idealne auto elektryczne do miasta

    Zasięgi jakie są nam oferowane przez producentów elektrycznych samochodów w dużej większości pozwalają jedynie na jazdę po mieście. Auto elektryczne jest zazwyczaj kupowane jako drugie auto w rodzinie. Do wyboru z miesiąca na miesiąc mamy coraz więcej marek i modeli. Jeśli zastanawiają się Państwo nad zakupem i nie wiedzą co wybrać przedstawimy dziś kilka propozycji aut elektrycznych idealnych na miasto. 

    Jako, że ma być to drugie auto w rodzinie i jeździć tylko po mieście nie powinno być drogie. Pod uwagę bierzemy auta tylko z rozsądnym zasięgiem (ok. 100 km zimą). Są mniejsze i tańsze auta ale zasięgów 50 km nie bierzemy pod uwagę. 

    Poprzedni wpis

    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    3 stycznia, 2020
    Elektryczny Volkswagen e-golf

    Elektryczny Volkswagen e-golf wrażenia z jazdy – opinia, porównanie

    18 września, 2019

    Fiat 500e

    Fiat 500e- auto-elektryczne

    Małe, zwinne i bardzo szybkie miejskie auta. Jest samochód stworzony do poruszania się po ciasnych drogach w centrum miast. Mimo małych gabarytów wnętrze dla dwóch osób jest dość przestronne. Niestety o zabraniu dodatkowych pasażerów (auto ma cztery miejsca), możemy zapomnieć. Miejsca z tyłu jest bardzo mało i wsiadanie na tylną kanapę w związku z brakiem tylnych drzwi jest dość karkołomnym zadaniem. Auto ma na pokładzie silnik generujący 111 KM, dzięki temu auto jest bardzo żwawe. Na światłach na pewno będziemy pierwsi. W trybie miejskim, latem auto przejedzie 150 km, zimą ten zasięg spadnie to ok 100 km. Fiat wyposażony jest we wszystko co przydaje się w jeździe miejskiej. Radio, nawigacja, system Blue&Me, podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka.

    Z domowego gniazda auto naładuje się do pełna w 8 godzin. Na mieście, ze stacji ładowania, naładujemy auto maksymalnie w 4 godziny. Wykończenie wnętrza też jest na przyzwoitym poziomie. Fotele obszyte są skórą. Elektryczna pięćsetka dostępna jest tylko na rynku amerykański, więc jesteśmy skazani na auto z importu. Ofert w Polsce jest sporo. Można przebierać w kolorach, rocznikach, przebiegach. Za trzyletni egzemplarz trzeba zapłacić od 55 tys. zł za egzemplarze po kolizji do 70 tys. zł za auta bezwypadkowe z niewielkimi przebiegami.

    Nissan Leaf

    Nissan leaf- auto-elektryczne

    Najlepiej sprzedające się auto elektryczne. Nissan Leaf jest samochodem w klasie kompakt. Pięciodrzwiowy hatchback z bardzo przestronnym bagażnikiem. W aucie komfortowo mogą podróżować cztery dorosłe osoby (auto rejestrowane jest na pięć osób). Samochód był produkowany od 2011r. W roku 2013 przeszedł lifting układu napędowego. Od 2016r. oferowany był z nieco większą baterią. Od 2018r. została wprowadzona druga generacja Leafa. Auta po liftingu są w stanie przejechać ok. 140 km latem i 90 km zimą. Mamy możliwość szybkiego ładowania. Auto może otrzymać 80% zasięgu w zaledwie 30minut. Moc układu napędowego to 109KM, które w zupełności wystarczą do płynnego poruszania się po mieście.

    Auta są oferowane w polskich salonach, więc bez trudu można kupić takie auto. Nissany Leaf są oferowane w różnych wersjach wyposażenia, jednak w standardzie posiadają automatyczną klimatyzację, radio z CD, multimedialna kierownicę, zestaw głośnomówiący. Znakomita większość aut posiada również grzane fotele i tylną kanapę. Auto można było doposażyć między innymi w skórzaną tapicerkę, kamery 360 stopni czy też nagłośnienie od BOSE. Za trzyletnie auta przyjdzie nam zapłacić od 60 tys zł za auto z powypadkową historią do nawet 80 tys. zł za dobrze wyposażony egzemplarz z polskiego salonu.

    BMW i3

    BMW-i3-auto-elektryczne

    Pierwsze auto w pełni elektryczne od Niemieckiego koncernu z Bawarii. Auto ciężko przypasować do konkretnego segmentu, jednak rozmiarami najbliżej mu do aut klasy B. Wysoka jakość wykonania jest widoczna od razu po otwarciu drzwi. Na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale jest to auto czterodrzwiowe. Tylne drzwi otwierają się pod wiatr, są stosunkowo małe. Żeby je otworzyć, musimy również otworzyć drzwi przednie. Auta występowały w różnych wersjach wyposażenia, ale jak przystało na BMW, w standardzie dostawaliśmy wszystko co niezbędne w aucie tej klasy. BMW i3 jest w stanie przejechać ok 160 km na jednym ładowaniu. W BMW występują dwie wielkości baterii, które wpływają na zasięg auta.

    Najciekawszym rozwiązaniem jest system REX. Jest to mały silnik spalinowy z kilku litrowym zbiornikiem paliwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie przejechać dodatkowe 100km bez potrzeby ładowania. Niestety niesie to za sobą jeden minus. Takie auto nie jest klasyfikowane jako pojazd czysto elektryczny. Nie może przez to korzystać z udogodnień dla takich aut, czyli jazdy buspasami oraz darmowym parkowaniem w strefie płatnego parkowania. Silnik w BMW i3 generuje moc 170KM i w połączeniu z tylnym napędem daje dużo frajdy z jazdy. Trzy letnie auto można kupić od 80 tys zł za auto po kolizyjne do ponad 120 tys zł za dobrze wyposażoną wersję REX.

    Renault Zoe

    Renault-zoe-auto-elektryczne

    Francuski zawodnik, to jedno z najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w Europie. Najnowsza generacja ZOE może przejechać na jednym ładowaniu ponad 300KM co jest bardzo dobrym wynikiem, zważywszy na to że auto jest wielkości spalinowego Clio. Trzy letnie ZOE oferuje nam moc 88KM i rozpędza się do 100km/h w nieco ponad 13 sekund. Nie jest to oszałamiający wynik, jednak w mieście w zupełności wystarczy. Zasięg ZOE pierwszej generacji też nie jest niczym nowatorskim. Standardowo w cyklu miejskim przejedziemy latem 150-160km. Auto jest proste, w środku mamy tylko niezbędne elementy wyposażenia. Jednak we wnętrzu nie zabrakło 7-calowego ekranu z nawigacją, elektrycznych szyb czy automatycznej klimatyzacji. W sprzyjających okolicznościach naładujemy auto w około 30min.

    Auto można kupić na rynku wtórny, jednak przez politykę Renault jest ich bardzo mało. Auta sprzedawane były z bateriami, które pozostawały własnością Francuzów. Użytkownik co miesiąc musi uiszczać opłatę za korzystanie z auta. Jeżeli umowa na leasing baterii zostaje zerwana, Renault zabiera akumulator lub blokuje auta. Niestety bardzo ciężko zamówić w Renault nową baterię do ZOE. Jeżeli już to się uda, trzeba zapłacić sporą sumę za jej sprowadzenie. Za trzyletnie ZOE trzeba zapłacić blisko 70-80tys zł. i do tego co miesiąc uiszczać opłatę leasingową. Zdarzają się pojedyncze egzemplarze z baterią na własność. Większość tych aut pochodzi z importu.

    Nasz wybór idealnego elektrycznego auta na miasto

    Po długich dyskusjach w naszym gronie wybór padł na Nissana Leaf. Drugie miejsce zajmuje Fiat 500e. Dlaczego taka decyzja? Mimo że Leaf nie jest najpiękniejszym autem, dla niektórych może być zbyt duży do jazdy miejskiej. Wygrał tak naprawdę zdrowy rozsądek. Cena Nissan Leaf-a jest porównywalna z Fiatem 500. Dostajemy auto, które nie wzbudza tak wielkich emocji jednak przejedzie wystarczający dla miasta dystans i to w komfortowych warunkach. Jest określany mianem auta bezobsługowego i bezawaryjnego. W razie jakiegoś zdarzenia mamy do dyspozycji serwis. Fiat 500e jest samochodem bardziej designerskim, chociaż mniej od BMW i3. Jest szybki zwinny i ładny, ma z pewnością większy zasięg niż Nissan. Leaf wygrał tutaj dostępnością serwisu i części. Na trzecim miejscu ex aequo BMW i Renault. BMW przegrywa swoja wysoką ceną. Niestety na auto miejskie, zwykle drugie lub trzecie w rodzinie, jest zbyt drogie. BMW nie wybierzemy żeby zminimalizować koszty podróży miejskich. Jeżeli ktoś chce się wyróżnić z tłumu, zdecydowanie auto dla niego. Czym zawiniło Renault. Brakiem dostępności na rynku wtórnym. Ciężko wybrać coś czego nie można kupić, albo poszukiwania będą trwały wieczność. Nie jesteśmy też w stanie zaakceptować comiesięcznego płacenia za użytkowanie baterii w aucie. Znowu wygrywa, niezbyt ładny, nudny, poczciwy Leaf.

     

    Zobacz także: Ranking niezawodności – Tesla na szarym końcu

    Zostaw ocenę

    Podziel się:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Like this:

    Like Loading...

    Podobne

    Previous Post

    Daimler Vision Urbanetic – autonomiczny VAN

    Next Post

    Akumulatory ze stałym elektrolitem – przełom w napędzie aut elektrycznych

    Next Post
    Akumulatory ze stałym elektrolitem

    Akumulatory ze stałym elektrolitem – przełom w napędzie aut elektrycznych

    Comments 1

    1. Pietrek says:
      7 lat ago

      Zapomnieliście dodać że elektryczny Fiat 500 nie ma serwisu w Polsce .

      Odpowiedz

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Subskrybuj Newsletter aby być na bieżąco!

    Polecane

    PKP stawia ładowarki do samochodów elektrycznych przy dworcach

    Przejście na energię odnawialną: Wyzwanie dla rządu

    6 kwietnia, 2024
    Auta elektryczne będą miały zielone tablice rejestracyjne

    Nowe zielone tablice rejestracyjne dla aut elektrycznych już dostępne

    3 stycznia, 2020

    Wygodne i Komfortowe auto elektryczne – Zwyciężył Volkswagen e-GOLF

    3 stycznia, 2020
    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    Posiadanie elektryka w Polsce, korki na ładowarkach i blokowanie nieładujących sie samochodów 

    25 listopada, 2019
    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r

    Nie będzie 1 mln elektryków do 2025 r – Rząd wycofał się z planu

    26 września, 2019

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Dołącz do nas na Facebooku !

    Sklep – Ładowarki do Aut Elektrycznych

    ładowarki do samochodów elektrycznych

    Popularne

    • Audi E-TRON (2018) - Specyfikacja, Cena, Zasięg

      Audi E-TRON (2018) – Specyfikacja, Cena, Zasięg

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • 5 najlepszych samochodów elektrycznych – tanie auta elektryczne

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Kupujemy używanego Nissana Leaf – Na co zwrócić uwagę

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • BMW I3 zasięg, ładowanie – specyfikacja

      0 shares
      Share 0 Tweet 0
    • Samochody elektryczne na 2019 rok

      0 shares
      Share 0 Tweet 0

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    Facebook Instagram

    O NAS

    Od wielu lat fascynuje nas ewolucja w dziedzinie elektryfikacji transportu oraz odnawialne źródła energii. Znacząco wpływające na poprawę naszego szeroko rozumianego ekosystemu oraz jakości życia szczególnie w większych miastach. Obecnie ewolucja ta nabiera tempa godnego rewolucji dokonującej się na naszych oczach, którą staramy się aktywnie wspierać. Zaangażuj się i bądź liderem tych ekscytujących zmian oraz częścią naszej społeczności.
    Naszym marzeniem są miasta gdzie autobusy, samochody, motocykle i skutery są w 100 % elektryczne dzięki czemu nie wydzielają szkodliwych zanieczyszczeń i drastycznie zmniejszają hałas związany z ruchem miejskim.

    Facebook

    Facebook

    Kategorie

    • Auta Elektryczne
    • Dane techniczne
    • Fotowoltaika
    • Informacje
    • News
    • Ogłoszenia
    • Porady
    • Recenzje
    • Rowery / Hulajnogi
    • Znalezione w sieci
    No Result
    View All Result
    • News
    • Auta Elektryczne
    • Informacje
    • Dane techniczne
    • Znalezione w sieci
    • Ogłoszenia

    © 2018 Elektryczna Rewolucja

     

    Loading Comments...
     

      %d