Kierowcy samochodów elektrycznych nie będą korzystać z Plug-share
Od jakiegoś czasu obserwuję frustracje narastającą wśród osób udzielających się w grupach związanych z samochodami elektrycznymi. Osoby te komentują, że użytkownicy nie rejestrują się w aplikacji plug-share na czas ładowania. Sami nie raz podjeżdżaliśmy na ładowarki gdzie ładowały się samochody niezarejestrowane na plug share. Jednak głębiej się nad tym problemem pochyliliśmy i doszliśmy do pewnych wniosków.
Aktualnie na drogach w Polsce jest relatywnie mało samochodów elektrycznych, ale ich ilość ciągle rośnie. Coraz więcej jest problemów z publicznymi punktami ładowania, na których użytkownicy nawzajem się odłączają lub nie rejestrują się w aplikacji. Są też tacy którzy godzinami blokują ładowarkę mimo, że się nie ładują. Liczba aut rośnie, a wraz z nią będą narastały problemy.
Ale wracając do tematu aplikacji plug share. Uważam, że aktualnie z aplikacji tej korzystaja nieliczna liczba osób, mocno siedząca w temacie samochodów elektrycznych. Ludzie którzy należą do grupy osób, która jako pierwsza kupiła sobie elektryka jest aktywna i udziela się na forach. Ludzie którzy siedzą w branży i dość mocno interesuje ich temat samochodów elektrycznych. Jednak, to się zmienia , a na samochód elektryczny coraz częściej decydują się osoby , które nie mają pojęcia jaką mocą ładuje się ich nowe porsche w plug-in i czy ich nowe BMW I3 ma szybkie ładownie CCS. Totalni amatorzy, którzy kupili sobie samochód elektryczny dla szpanu i frajdy. Najczęściej jako zabawkę. Ludzi tych nie interesuje żadna aplikacja i nie będą z niej korzystać. Musimy to zaakceptować, że temat ten będzie nagminny i coraz częściej sytuacje takie będą występowały.
Mnie jednak ciekawi to, że promotorzy elektromobilności nie korzystają z tej aplikacji. Zdarzyło nam się już kilka razy podjechać na ładowarkę, która teoretycznie powinna stać pusta, a praktycznie ładował się na niej e-golf Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych czy Nissan NV200e kuriera z Łodzi. Nie wspominając już o Innogy Go , które stało na ładowarce PGE , niezarejestrowane i nie ładujące się !
Kierowcy samochodów elektrycznych nie będą korzystać z Plug-share!
Skoro z aplikacji nie korzystają Ci którzy promują elektromobilność, to czemu wściekamy się na zwykłych Kowalskich, którzy nie mają pojęcia ile ich auto ma kWh bądź jaką mocą się ładuje.
Witam. Posiadam auto Chevrolet volt premier plug jest ładowane ze zwykłego gniazdka 230V. Ładowanie trwa OK.4.5G. Od 0 do 100% ( ładuje w domu w godz.22.00, 2 taryfa ). Przejeżdżam w okresie zimowym ok. 70km, letnim 100 a 110 km. Auto typowe miejskie. Do pracy super autko.
To może ktoś mi powie dlaczego taki samochód nie może mieć zielonych tablic.